ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, January 14, 2017

FOOD FEEDER,MILK CONTAINER & BABY TEETHER FOR ADAM ZIQRY

 amboi tajuk kemain omputih.. haha.. saja je..nie teknik supaya kalau orang search item2 nie bolehla baca di sini.. semua info nie penting tau untuk mak-mak.. ingat tak penting ke? barang-barang masa preggy amana semua dah ketinggalan zaman.. 10 tahun yang lepas takkan sama dengan sekarang.. anak no 1 semua dapat barang baru.. lepas amana.. arief pulak.. arief  masih merasa barang baru sebab berlainan jantina.. takkan arief nak pakai baju amana pulak.. macam khairy memang banyakla dapat baju-baju arief. sian dia masa pegi mekah tue baru saya belikan baju baru untuk khairy. tapi khairy dapat 2 bijik stroller baru haha.. satu stroller biasa..satu stroller lipat2 untuk pegi mekah tue.  saya akan  pastikan setiap anak sekurang-kurangnya ada benda baru masa diorang kecik-kecik. takan semuanya nak diwarisi dari abang kakak..kenangan untuk setiap anak walaupun bendanya murah ye tak?so ini antara barang baru untuk adam ziqri.. adam pun saya ada belikan stroller baru sebabnya stoller abangnya dah hancur haha

 adam sekarang suka mengigit.. nak tumbuh gigit ke ek? takpela mama belikan untuk adam.. tapi kena selalu basuh.. walaupun hanya rm9.90saya puas hati sebab teeter nie lembut. saya tengok ada yang lebih mahal keras..auchhh sakit gusi adam nanti

bila saya tengok milk container nie saya memang jatuh cinta.. setiap container ada penutup sendiri.. wahhh bestnya..selalunya kita kena tukar-tukar container tue ke atas sebab penutup hanya ada satu..habis satu container ; yang masih ada isi pindah ke tempat paling atas.. yang dah kosong duduk paling bawah.... itu container zaman amana dulu...  nie container zaman adam haha.. ok nie pun mampu milik jugak rm15.90
okey ini yang paling trending sekarang.. food feeder... saya beli jenama kidsme.. memang agak mahal..pada saya kalau dah lebih rm50 untuk benda sekecik nie mahallah.. harga feeder nie rm63.50.. puting di atus boleh tukar-tukar jugak kalau dah rosak.. tak silap saya dalam rm23++. tapi saya rasa takla sampai tahap tukar puting kot..benda nie pakai kejap je kot.. feeder nie ada yang murah .. ada yang rm20++ sahaja. tapi bila saya belek putingnya keras sangat. macam tak selesa untuk adam nak menghisap nanti.. saya test yang jenama kidsme sangat lembut so saya beli walau mahal sikit.. saiznya pun besar sikit..so boleh masuk bubur banyak sikit..ohh food feeder nie bolehla letak bubur supaya baby boleh hisap-hisap..kalau nak letak buah pun boleh..potong dadu kecik-kecik letak dalam nie..nanti jus buah tue masukla mulut baby kita...
 dibandingkan dengan tapak tangan saya.. tak kecik tak besar..just nice

 adam bersam food feeder.. saya lum bagi makan.. saja bagi test.. teruja lebih..haha.. mak yang lebih..anak apap puntak paham hahaha... maceh ye mama.. tak sangka mama sayang jugak kat adam.. mama kan tak mo adam dulu sebab mama sayang sangat abang khairy... bila ingatkan saya pernah cakap tak nak preggy adam sebab masih struggle menjaga khairy..rasa berdosa yang amat.. jadi mama akan ganti semuanya semula tau...
adam bersama teether
saya rasa adam dapat rasa saya sangat sayangkan dia.. adam kalau nampak saya memang dia nangis kalau saya tak angkat... kalau amana pegang pun dia melonjak2 nak saya angkat.. kalau tido saya jauh sikit je adam dah melalak.. adam boleh tidur lama kalau saya kat tepi dia.. kalau saya bangun je..siaplah...suara dia bingit satu rumah.. alhamdulilah maksudnya saya berjaya bagitau adam yang saya sangat sayangkan dia mcm khairy..













No comments: