ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, June 7, 2017

Apa korang masak sepanjang buka posa nie?

 
 
 
 Kalau bulan posa, mak-mak mesti pening nak masak apa kan?
Saya seminggu posa masih boleh lagi memikir resepi
Masuk minggu kedua surrender haha
Jom jenguk apa yang saya masak untuk anak-anak


 Saja je try ..cubaan pertama kena improve lagi. Anak-anak tak suka yang buah colour kuning tue..peach..so lain kali mama tak campur dalam koktail

Kari kepala ikan.. org jual ikan tue boleh pulak cakap kena amik kepala..tak boleh amik ekor..ehh? Yela saya amik kepala dan 2 slie isi ikan utk anak2..

 Tiap kali masak kari ikan..mesti ada sambal belacan baru kick..maslahnya saya alah gn cili..habis gatal sampai siku..paling bestbtadi masa trmasuk cili..amana pulak kena marah sebba masa mak dia tgh perang dgn cili kat mata dia boleh tanya mcm2 haha

 Syur bayam kegemaran anak2 terutama amirul arief yg suweet talker tapi selalu mencabar kesabaran maknye yg tak btapa sabor nie haha

 masak ikan percik..yang tak letak sambal percik tue anak2 punya ikan.  Ikan percik homemade. Sambal percik tue mak yang bagi resepi..saya memang suka resepi percik mak..

 ikan bilis bercili... ada petai dan kentang..mabelessss

 selingan..ini bukan lauk..ini peneman mak diorang kat dapur

 Kuew tiaw basah..dpt beri pada jiran sebekas...jiran saya mcm saya dulu kejar2 balik rumah dari opis ..takdenya sempat masak semua beli.. padahal tekak nak sgt makan masakan sendiri bukan beli.. jadi kita sumbangkan sikit untuk jiran supaya anak2nya dapat jugak masakan rumha walaupun yg masak bukan mak diorang tapi mak kawan diorang...

Mak saya dulu2 selalu bagi kat jiran kiri kanan..dan belakag rumah.. salah satu nikmat hidup dapat jiran yang baik tau..jiran saya selalu amikkan parcel poslaju saya hahahahaha

  sayangggg adammmm


cezze nugget
 
hebat tak mama saya buat? macam KFC TAKKK?
 
 amik ko berasap-asap satu rumah
nyamuk pun boleh meninggal kiki

sedap..cuma lain kali saya tak nak panggang..saya bakar je atas kuali ikea..so moist dan juicy.. mcm ayam domino tue..bila panggang jadi kering..

No comments: