ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, June 5, 2017

Killing Time Masa Cuti Sekolah Huwarghhhhh

 
Lama tak share cite bebudak kan?
Asik citer emas je
Sekarang cuti sekolah
sampai 11 Jun 2017
Anak-anak semua kat rumah
Tak nak pegi nursery huwarghhhhhh
Sabar jelah melayan kerenah diorang
lepas satu satu lepas satu satu
Penat buat keja ..saya ok lagi
tapi yg tak tahan bila asik kena membebel je kat diorang
Sampai rasa kena darah tinggi

Tapi saya sangat paham
diorang boring
apa yang ada kat rumah selain tv dan hp?
Itupun saya hadkan hp tau
saya pulak memang tak boleh keluar sebab keja di rumah (WFH-Work From Home)
kang bos/public tepon caner?
Saya biasanya kuar time lunch so takdenya public nak call.
Itu pun dekat2 sini beli makanan atau barang dapur je.Takdelah kuar lama mana..
kalau public  call jugak time lunch memang mimpila public tue hahaha

So saya nie dok pk apalah nak bagi bebudak nie killing time
Apa lagi mandi kolam
Kolam yang Amana duduk tue dah bocor.lama dah kolam tue
Saya siap beli pam leterik tau
gigihnya seorang mak nak bagi anak-anak happy
esok lusa mama nak tengok sapa yg paling sayang mak dan paling pandai beli jiwa mak haha
Bila ada pam leterik saya baru perasan dah bocor kolam besar tue..
bagi jugakla mandi
nanti mama beli kolam baru
Kolam Adam tue menang hadiah masa Adam dalam perut lagi
Adam dah 9 bulan kat luar perut baru dirasmikan
Comel kan kolam cendawan nie?


tengok Amana.kemain happy.amana memang banyak tolong saya jaga adam. bertuah dapat anak perempuan sulung.esok lusa sapa yg nak ambil amana dari saya memang saya tapis habis-habis. saya dah pesan kat Amana kalau adik-adik lelaki dia tak suka lelaki yg dia suka..tinggalkan je lelaki tue sebab hanya lelaki sahaja kenal lelaki. ada sebabnya adik2 lelaki Amana tak suka lelaki yg Amana suka.. Amana angguk-angguk paham je..entah dia paham ke tak..at least saya dah ingatkan dari dia kecik..besar nanti mesti dia teringat jugak..kalau tak ingat...memang saja nak buat mak dia naik darah..



 Adam yang jadi kesayangan saya kini.. saya dah janji dengan Adam ..mama akan buat Adam rasa disayangi sangat sangat 10000X " Mcm Khairy rasa dulu..Disayangi tak bertepi. Mama buat salah bila mama kata mama tak nak Adam .. Tapi bila doctor cakap Adam tak sihat bila result  detail scan keluar,  mama susah hati jugak mcm masa Abang Khairy dulu.. sama je perasannya..sedih yang amat..tapi lebih sedih bila jadi kali kedua.. TAPI ..alhamdulilah Adam sihat bila keluar..harapnya sampai besar..cukupla  Khairy sorang yg "magic"

 Mak dan adik2 saya semua cakap Adam nie sebijik muka saya. Cuma baby boy je.. Kembang setaman mama dengar..itu yang lagi sayang Adam.Kakak saya panggil ADAM SI DEBOT


 wah baby bos..kemain makan sambil baring..dahla baring..dalam kolam pulak..
memang BABY BOSSS
perasan tak semua gambar adam ada patung cendawan
Adam tak pakai seluar
AURATTTT

 Kakak saya tengok gambar nie dalam FB saya.. siap cakap "weii Amana tak posa ke?"haha..Amana jadi dayang kat adik-adik dia.. dia bagi makan biskut baby tue..Si Arief dah lesap.dia main padang dengan kawan-kawan dia

Mata dah kuyu tapi kakak ajak main air..ikutla cakap kakak..haha
Ok geng lain kali kita update lagi citer bebudak yang colorful nie ye
 
 
 

No comments: