ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, August 28, 2017

Adam campak ? alahan? lotion daun semambu / bamboo / bambu

 
 
EDITED : LOTION SEMAMBU BAMBOO / BAMBU  DAH SAMPAI
 
Khas untuk masalah campak dan kegatalan yang dirawat menggunakan pokok semambu
Tak perlu lagi carik dan menumbuk daun semambu
Sangat perlu untuk yang tinggal di bandar-bandar atau kawasan yang sukar nak dapatkan pokok semambu...

Bahan-bahan: purified water, carbomer, vegetable glycerin, neem, bidara, extra virgin olive oil

Harga retail : RM40
Harga pengenalan : RM36 (hingga 30 sept 2017)
Pos: RM8(semenanjung) RM11(sabah/Sarawak)

 
 
 
 
 
Assalamualikum semua
Dah berhari-hari cuma letak gambar je
Hari nie baru ada kesempatan nak share cerita Adam
 
Adam demam sejak isnin.. saya bagi ubat demam lepas usaha tuam lap tak Berjaya
 
 
Isnin - rabu demam
  Khamis dah ok demamnya tapi tengahari naik gatal-gatal.dia mengaru sampai kepala pun dia garu2..pastu merengek2.satu keja payah nak buat..
 
  
Pegi klinik pakaikan ubat sapu doktor sekali sahaja pada hari jumaat . tak suka guna ubat sapu lebih2 pada baby utk gatal2 sebab biasanya kuat ada steroid. Tak ada ubat makan.doktor klinik pun cakap gatal2 adam nie takde ubat makan..takde ubat apa kecuali sapu dan kena carik apa yg sebabnya adam jadi mcm tue.. saya pun tak tau apa sebabnya.. nak kata campak bukan campak..nak kata bukan campak mcm campak.. tak kisahla jadi mak nie semua kena cuba asalkan anak cepat baik 
 
Adam berjaya habiskan 2 botol air kelapa. Saya beli je sebab mak suruh bagi adam minum. Masa beli tue ragu-ragu jugak sebab anak-anak yang lain mana suka air kelapa. Alhamdulilah adam nak minum. 2 botol pulak tue
 
 
mak jugak suruh saya carik daun semambu
adohai mak
mana pulak nak carik kat area perumahan baru nie
dulu amana kena campak ..ayah saya carikkan..area umah ayah
nak dijadikan cerita boleh pulak saya terbaca FB Dr Zulkifli Sharif
Haaa..lotion semambu?
Pucuk dicita ulam mendatanggg
Saya memangla friend dengan doctor zulkifli sharif
dah saya jual produk-produk beliau haha
 
 
ini bukan kali pertama doktor zulkifli and team keluarkan produk untuk kanak-kanak ikut petua lama
produk sebelum nie adalah lotion kunyit. Budak-budak kecik kalau boleh nak elakan makan ubat-ubat hospital nie. Jadi biasanya kalau anak selsema saya sapu lotion kunyit kat hidung. Dulu nak pakaikan kunyit kena tumbuk kunyit campur kapur..sapu kat hidung anak..hasilnya hidung anak jadi clown haha..tak suka muka anak jadi kuning....lotion kunyit yang doc zulkifli keluarkan tak kuningkan hidung anak kita plus mudahkan keja mak yang sibuk.. harga pun murah rm29.90 je..
eh melalut sambung citer adam kena gatal-gatal
 
 
 
 
saya terus post gambar adam kat FB dan tag doctor zulkifli sharif
dengarnya lotion semmabu first batch tue dah habis
buatla ayat2 sedih jugak
hasilnya doctor poskan jugak 3 botol lotion semambu haha
takde label lagi pun poskan je
dah saya tak penyabar
 
Ini yang paling teruk
saya dah tak tenang tengok muka adam jadi macam nie
adohai anak
kenapa pulak jadi macam niee
 
Sementara nak tungu lotion semambu dari doc Zulkifli Mohamed Sharif sampai
Saya cari mandian daun semambu .himalaya produk
 RM13++
 
Sabtu lotion semambu doktor sampai.terus pakaikan. Ubat sapu klinik dah tak pakai. Sekali jelah ubat sapu klinik tue adam pakai masa hari jumaat. Mandi guna mandian daun semambu himalaya lepas tue terus sapu lotion semambu doc Zulkifli Mohamed Sharif 4 kali alhamdulilah licin dah.. tak sempat lekat parut atau merebak sampai kaki.. last gatal2 tue sampai perut je..
 
 gatal-gatal tue sampai sini je
alhamdulilah tak merebak-rebak sampai ke kaki 
bayangkan yang teruk kat muka tue sampai kat perut pulak
allahu Akbar
habislah adam merengek..menggaru..
dan nyatalah mak dia pun tak sennag duduk
tak tidur malam mengadap adam merengek
 
So yang adam guna adalah sapu krim klinik sekali sahaja, minum 2 botol kecil air kelapa, mandian daun semambu keluaran himalaya plus lotion semambu doc zulkifli sharif 4 kali sehingga hari ini.. alhamdulilah lega..

kemain suka adam dengan lotion daun semambu nie
Lotion semambu doktor zulkifli baunya sedap, tak melekit..sejuk bila dipakai.
Tapi saya tak tau penuh ingrediantnya kecuali daun semambu je.
nanti saya update bila dah sampai lotion semambu yang siap label ya
 
kalau macam nie cara adam korek lotion nie
sehari pun habis nak oiii
mak dia punyalah jimat ..takut habis cepat..
pakai yang kat penutup dulu
dia pegi korek macam nak makan pulak

  semoga gambar adam ziqri dengan produk lotion daun semambu doctor zulkifli sharif nie tak diambil oleh orang-orang yang tak berkenaan untuk produk yang entah apa-apa..saya tak halalkan dunia akhirat..sebabnya gambar anak-anak saya pernah diletak di website lain tanpa kebenaran dan saya pun tak pasti gambar arief tue dah dikeluarkan atau tak..saya dah pm personel owner website tue tapi biasalah tak rasa bersalah kot..
orang yang tak paham hak harta intelek orang memang macam tuela gayanya kan?
 
 
   haha tak tenteram FB doc zul asik kena tag
itu yang lotion semambu tanpa label sampai terus depan pintu rumah haha
 
 
tag lagi..sabar ye doctor zulkifli
yela kena bagitau progress pada empunya produk 
 
 
inilah wajah bahagia adam ziqri
3 hari sahaja naik gatal-gatal tue
alhamdulilah
 
 
kalau ada yang berminat dengan lotion semambu nie
tunggu lepas raya haji
baru doctor akan pos pada saya
saya order 10 botol je tau
boleh wassup 017-3201998 untuk book ye
nie pun dah beberapa botol ada yang dah bertuan
lepas raya haji nie  doctor dah lekat label hahahaha
mekasih doctor layan kerenah mak yang tak tahan tengok anak gatal-gatal nie
 harga? harga pun doctor tak finalise lagi hahahaha
 
 
JEMPUT FOLLOW
KOKOADIK BLOGSHOP- supplement dan produk kesihatan
KOKOADIK GOLD -  Pandora emas / Pandora Gold / Pandora 916
 
 
 
 

No comments: