ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, August 22, 2017

Pandora 916: Carian "Pandora 916" di Goggle menemukan saya dengan customer ini.TQQ

 
 
Assalamualaikum
Ramai yang tertanya-tanya sempat ke saya meniaga dengan handle anak plus kerja pejabat
Bila masa saya promo, bila masa saya deal dengan customer, bila masa saya deal dgn supplier etc etc
 
Rule Pertama:
saya letak rule pada diri sendiri
mana yang utama?
business?
keja pejabat?
 anak?
kerja rumah?
 
no 1 pastinya ANAK
lepas tue baru yang lain-lain
 
dulu masa saya cuti tanpa gaji memangla meniaga yang utama sebab tuela income saya. sekarang kena dulukan keja pejabat. income meniaga slowlah sebab saya dah tak focus sangat macam dulu. tapi masih ada..alhamdulilah sebab ada loyal customer yang menarik customer baru.alhamdulilah.. income niaga walaupun tak banyak mcm dulu boleh saya gunakan untuk simpanan #kalisinflasi anak-anak terutama untk khairy magic.. dan juga saya suka dapat bawak anak makan-makan di luar..suka sangat tengok muka ceria anak-anak. kalau kat rumah diorang suka makan makanan saya masak tapi kat luar anak-anak pun macam saya..suka makan apa yang mak tak tau masak haha
 
 okey sambung masa cuti tanpa gaji 2 tahun tue saya meniaga melalui blog. so saya dah ada based . .meniaga melalui FB nie kurang mungkin kerana saya sendiri menyekat follower.. sekarang saya accept jugak haha.. dah ramai rakan dan customer emas nak add takkan nak sekat kottt.. .. sebenarnya meniaga di FB senang asalkan ramai follower..follower saya tak ramai..lagi pun saya takde "penyakit" asik-asik nak up status kat FB haha.. status meniaga ok tapi status entah apa2.. tak paham saya.. sekadar utk "like" .. I kenot brain.. ok itu personal branding..ko yang tak mengaji personal branding ko nak cakap macam2 mak khairy haha.. ini pendapat saya.. #jangan kecam .jadinya saya senang promo di blog. tak perlu asik-asik nak up status..sebab saya ada berderet keja lagi. di blog sekali ko up entry..insya allah entry tue lekat..kecualilah blog ko kena "serang" sapalah nak serang blog mak khairy yang comel lote nie.. itulah yg saya maksudkan.saya letak rule untuk diri sendiri "buat keja sikit nanti ko dapat habuan" . saya buat sekali entry.. insya allah melekat entry tue..
 
jadi saya boleh focus pada yang lebih utama iaitu anak dan keja pejabat. sebab sekarang main income dah pindah ke keja opis so dulukanlah yang tue.. betulkan? tak setuju tak pe kita ada cara masing-masing...
 
Rule kedua:
SUPPLIER
 
saya deal dengan supplier yang easy going . berlebih kurang.amanah.tak cerewet dan PRO
saya wassup...deal..transfer duit. terus diorang uruskan delivary dalam keadaan yang baik dan memuaskan hati customer saya.
pernah saya deal dengan sorang supplier. tapi barang yang customer beli harga RM500++ and above  berada dalam bungkusan yang kurang sesuai. 2,3 kali saya test termasuk saya yang beli. jadi selepas tengok caranya begitu.saya tak nak ambil lagi.biarlah keadaannya sampai pada customer dengan presentable sikit..
 dan lagi mintak maaflah saya takde masa nak deal dgn supplier yang cerewet.
banyak sangat do and don'ts. tak boleh berlebih kurang etc etc
bye jelah
saya banyak lagi urusan nak buat melibatkan anak-anak dan keja pejabat
dari menghadap supplier yang mcm2 cerita
dan sampai sekarang hanya ada 2,3  supplier yang sama
 untuk supplement di KOKOADIK BLOGSHOP
KOKOADIK GOLD setakat nie sorang jelah sebab saya senang dengannya
professional
insya allah ada rezeki saya nak masuk jadi sub agent dengan beliau
 
eh menceceh kemain panjang
meh sambung citer sebenarnya
XOXO
sory membebel banyak sangat
 mcm nielah sindrom mak anak 4 punya peel
 
 
Alhamdulilah
Mungkin nie customer pertama dari "goggle search" kot
seronok bila customer nie bagitau dia search terus dapat blog saya
kalau ada yang berminat nak cuba Pandora 916 nie
boleh wassup saya 017-3201998
senang jugak nak carikkan bead atau dangle Pandora 916
kalau customer dah ada budget macam nie
so saya tinggal deal dengan bos Pandora 916 jelah
budget customer nie RM300 so saya carikanlah yang below atau lebih sikit dari RM300
 
akhirnya customer nie beli 2 bead
total up tak lebih pun RM600 tau
saya pun tak ambil untung banyak sangat
tapi masih harga yang dibenarkan oleh supplier
doakan saya one day saya dapat jadi sub ejen Pandora 916 nie ye
sekarang jujurnya saya jadi dropshipper je
saya masih belajar tentang emas nie
tapi alhamdulilah merasa jugak jadi antara  Top Dropshiper bulan Mei 2017 
 
 
nie bead pertama yang customer beli
nama bead ne flower 5 petal
customer ambil yang 1.57g tue
below rm300 tau
harga bergantung pada harga emas semasa.
jangan tahun depan tengok blog nie nak harga rm300 jugak haha
pengsan mak khairy tauu
 
  
 
 
 
bead love nie saya pun ada
nie all gold kalau pajakkan memang dapat banyak pinjaman di Arrahnu pos
 
 
 
Geliga Gold keluarkan Pandora 916 ya
Kalau pakai memang cun
Kalau pajak di arrahnu pun dapat loan yang tinggi sebab emas 916
tue tengok surat pajak tue
selain untuk perhiasan
Pandora 916 nie simpanan kalis inflasi tau
 
 
saya baru lagi meniaga Pandora 916 nie
terjebak sebab saya sendiri pakai
sendiri dah merasa fungsikan di Arrahnu Pos
jadi selain untuk perhiasan.. inilah simpanan anak-anak.simpanan #kalis inflasi
saya tak kisah kalau satu masa saya kena jual Pandora 916 untuk kegunaan anak-anak terutama khairy
sejak ada khairy apa pun saya nak beli
saya sangat "berkira"
kalau saya rasa apa yang saya beli
akan dapat semula pada khairy dan anak-anak lain baru saya beli
kedekutkan? haha
adalah jugak beli utk diri sendiri
tapi dah mula berkira..
bila nak beli je apa2 ..eh nie kalau beli dapat berapa gram dah nie?
berapa bead Pandora 916 boleh dapat nie?
simpan duit memang boleh tapi ada sejuta alasan untuk keluarkan RM tue dari bank
kalau beli "gram" nie selain kali inflasi ia juga mem"beku"kan simpanan
tak adalah sikit-sikit nak keluarkan
 
 
so anda macam mana? 
Berminat wassup017-3201998 atau nak joint group wassup boleh bagi no hp
Tapi bersedialah ye bila mak khairy  send gambar2 Pandora 916 yang cantik2 ye

Mak khairy
Seller Pandora 916 by Geliga Gold
017-3201998
 
JEMPUT LIKE YE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments: