ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, September 11, 2017

Hadiah Hari Lahir Adam Ziqry yang 1 bersama Public Gold

ITEM INI ITEM RARE
SENTIMENTAL VALUE + ECONOMIC VALUE 

03/09/16 hari lahir Adam Ziqri (anak bongsu )yang pertama
Tetapi tiada sambutan apa-apa untuk Adlan Khairy hatta untuk membawanya keluar makan atau membeli kek seperti kebiasaan sambutan untuk anak-anak yang lain
Hati kami sekeluarga tidak tenteram kerana memikirkan temujanji Adlan Khairy anak ke 3 di IJN
Alhamdulilah  saya sempat membelikan Edisi Baby Public Gold nie sebagai tanda saya tak pernah melupakan sambutan kelahiran Adam Ziqri yang pertama

Insya allah mudah-mudahan cukup umur Adam Ziqri  18 tahun
Akan ada 18 keping bersamaan 18GRAM untuk bekalan pelajaran tidak termasuk edisi raya
Ketika itu agaknya berapa "ECONOMIC VALUE" untyk 18G?
Nilai "SENTIMENTAL VALUE" pastilah tidak boleh dinilai kerana kasih ibu sepanjang hayat😍

Jemput follow cara saya
Kerana saya tahu RM sangat sukar untuk kekal hatta RM18😂

Sesuaikan nak beri yang baru bersalin
Pelaburan dari bayi

Adam baru setahun
Insya allah saya akan usahakan setiap kelahirannya saya akan hadiahkan 1GRAM emas
Tiap kali hari raya saya akan berikan juga 1GRAM emas sebagai duit raya
1GRAM tambahan adalah duit raya dari kaum keluarga untuk adam
Jadi insya allah setiap tahun boleh dapat 3GRAM emas

Tetapi saya target 2GRAM setahun sebagai minimum target
Jadi cukup 18 tahun bukankah Adam sepatutnya 36GRAM emas?
Berapa agaknya nilai 1GRAM emas 17 tahun akan datang?
Susah nak jangkakan?
Bayangkan je 10 tahun dulu..emas masa kita kawin berapa 1GRAM?
Sekarang dah RM200++ 1GRAM tau

Amana dah 10 tahun
 sepatutnya dah ada 20GRAM
Tapi saya belum mampu nak lumpsump 20GRAM

Arief dah 8 tahun
Sepatutnya dah ada 16GRAM
Tapi saya belum mampu nak beli lumpsump 16GRAM

Khairy dah 4 tahum
Sepatutnya dah ada 8GRAM
Tapi saya belum mampu nak beli lumpsump 8GRAM

Total up 44GRAM!
Mampu ke nak beli lumpsump?
Tak mampu!!!

Masa yang lalu tak mampu nak diubah
Jadi saya mulakan perubahan dengan anak bongsu saya
Insya allah saya akan cuba "membeli emas masa lalu"  Amana,Arief dan Khairy dengan harga "emas masa sekarang"
Sukar tapi saya akan cuba
Supaya betlaku adil pada anak-anak

Kenapa tak simpan RM?
Terlalu banyak alasan yang menyebabkan RM terpaksa digunakan
Kerana RM memang utk dibelanjakan
Itulah hakikat
RM bukan dwifungsi
Emas kalau saya dipajak
Kalau terdesak boleh jual terus
RM?
Takde pilihan memang kena guna😂





Adam tak pernah jejak rumah lama kami
Saya bawa Adam ke rumah lama yang jadi tempat dan bukti suka duka tangis gembira sepanjang membesarkan Amana dan Arief disini

Terasa cepat masa berlalu kerana sangat mudah menjaga Adam
Terima kasih kerana menjadi anak yang sangat baik
Seolah-olah faham mama perlu berikan perhatian yang lebih pada abangmu Khairy
Percayalah Adam juga macam abang Khairy
Adam adalah sebab dan punca mama masih bertahan
Semoga Adam menjadi lelaki beriman dan budiman
Semoga orang disekeliling menyayangi dan menyenangimu sentiasa

Papa juga sayangkan Adam
Anak bongsu katakan😍




No comments: