ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, April 9, 2018

Morningg & Assalamualaikum

 
 
Dulu masa saya baru pindah rumah nie
Padang depan taman nie kering kontang lagi
Penuh batu je
Salah pijak boleh luka..
Masa tue pun hati saya kering kontang
Pindah rumah nie mcm2 dugaan
Sy pindah sini masa mengandungkan khairy sampaikan saya pernah fikir nak jual rumah nie
Rasa rumah nie bawak bala je rasa huhu
 
sekarang padang depan rumah nie pun dah menghijau dan berseri-seri
Tak ada banyak batu yg melukakan kaki
Hanya bunga yg menceriakan hati
Seperti rumah kecil kami kini..
Insya Allah..
 
Selepas 5 tahun
Umur Khairy pun dah 5 tahun
Saya tahu saya sayang rumah nie
Dalam rumah nielah khairy dan adam lahir
Dalam rumah nie dugaan datang bertubi2
Tapi dalam rumah nie juga saya bergantung sepenuhnya pada jalan yg Allah aturkan
Tak ada satu pun keputusan yg saya buat tanpa istiharah
Sama ada berkenaan anak2, rumahtangga, meniaga, pekerjaan dan lain2
Walaupun ada keputusan istiharah  yg saya tak suka dan tak setuju tapi saya teruskan sebab itu jawapan dari Allah..
Keputusan manusia hanya untuk hidup  hari ini tapi keputusan Allah untuk kehidupan sehingga mati
Alhamdulillah berkat turut keputusan  istiharah banyak saya nampak hikmahnya
 
 
Saya beruntung bahagian dining tue saya dapat free makeover sebab terpilih dalam satu rancangan tv.. banyak benda free saya dapat. alhamdulilah.. tersenyum sekejap saya..masa tue saya megandungkan Adam.. masa tue pun dah dapat berita kurang best tentang Adam yg masih dalam kandungan.. hasil detail scan yg buat saya takde rasa nak buat apa-apa pun.. Alhamdulilah Adam sihat sempurna.. Dah setahun lebih saya pantau Adam.. Adam sihat dan bijak.. Boleh tahan nakal dan lasak..
 
Disebabkan masa tue saya gundah gulana ..Jadi Allah nak saya happy agaknya ..diberi saya hadiah makeover nie.. baikkan Allah pada saya dan anak-anak.. boleh tengok di link menang-peraduan-make-over-rumah-sanggar
 
 
Saya nak rumah nie jadi warna-warni sementara anak-anak masih kecil dan tahu rasa seronoknya duduk rumah ni
 Nanti anak-anak dah besar dah mulakan langkah sendiri diorg akan ingat camana kami sama2 "membina" kehidupan di sini

 Semoga Allah lindungi dan beri keberkatan pada saya dan anak-anak
Semoga Allah lindungi kami sekeluarga dengan kasih sayang, hidayah dan iman sampai habis nyawa
 
 
Morning dan assalmualikum semua!
No Monday blues ok?
Mak Dalia Amana,Amirul Arief,Adlan Khairy,Adam Ziqri
 
 
 

1 comment:

Wonderful Life with Mary Kay said...

Cantik rumah Ila!! Lama tak follow blog Ila. Dah besar Khairy..