ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, May 14, 2018

Street Churros @IOI Mall Putrajaya

Assalamualaikum semua
Perkara yang anak-anak tunggu setiap saya dapat gaji adalah bila mak bawak jalan-jalan
Tau je dapat gaji "mama jom kita jalan..IOI nak? Bangi Gateaway nak?"
Kalau khairy yang Tanya dengan mulut tejuih2 tue manalah sampai hati saya
 
Biasanya kalau bawak 4 anak jalan nie memang habislah rm200++ sehari
Masa tue saya ikut je cakap anak-anak
Nak makan apa dan nak main apa
 
Now anak-anak dah jadi hantu chuross
meh kita layan
 
Saya suka chuross yang dip dengan coklat
air tepi tue kalau pahit mintak adik tue tambah gula bagi manis
 
tengok mulut khairy
berparut
jatuh katil
 dia melompat2 kat kepala katil
terjatuh dan tergigit bibir sendiri
banyak gile darah keluar
bawak doctor
doctor cakap dalam
tapi kalau jahit lagi sakit
jadi saya pujuk khairy supaya tahan
khairy pun dah paham
dengar jahit je terus angkat tangan saya keluar  haha
tau pulak takut
masa melompat tak ingat dunia
dah berparut anak hensem magic mama
 
nyummm
posa2 tengok benda nie
fitam 
 
kami try yang filling coklat terus dalam tue
tapi anak2 tak suka pulak
kalau yg biasa tue sampai 4 kali kena beli
 
amboi tak padan kecik
semua benda nak rasa
 
sayang adam
adam yang tak pernah saya tunggu kehadirannya
tapi inilah buah hati kesayangan saya sekarang
khairy pun jeles!
 
sedap tau..
cubalah
adam tembam pun suka
 
oh lupa satu bekas tue rm9.90 tambah dip rm11.9 rasanya
anak2 saya kena beli 4 haha
makan nie kudap2 je..
nanti diorang nak makan benda lain pulak
layan je
 
saya sekarang dah sampai tahap
semua duit yang ada untuk anak-anak gembira
simpan sekadar terdesak sahaja
kalau simpan2 esok kita bernyawa lagi ke?
anak-anak kita masih ada nafas ke?
gembirakan anak-anak masa dia bersama kita dan kita bersama mereka
dan rezeki saya tak pernah putus sekarang
bila saya happykan org2 tersayang ada je rezeki datang entah celah mana
walau dah paras2 hidung haha
tetiba ada je yang masuk dan datang
 
kadang-kadang ada masa rasa penat nak bawak anak2 jenjalan
tapi bila teringat saya dah bazir umur amana dan arief sepanjang tinggal di puchong
saya tak nak ulang dengan adam dan khairy
penat ke apa ke
risaukan bil2 tak berbayar ke apa ke
saya tetap akan bawak jugak diorang happykan diri
 
saya percaya jika tak kedekut dengan org2 tersayang dan paling penting&rapat dalam hidup kita
kita takkan sedar allah murahkan rezeki dan berkatkan rezeki kita dalam pelbagai cara
 
itu salah satu sebab anak-anak rapat dengan saya walaupun saya garang
saya memang akan marah kalau diorang tak reti mengemas
bazir masa
melopong goyang kaki padahal saya nie terbongkok2 buat mcm2 kerja
kalau tak ditegur dah besar nanti kita pulak jadi "hamba" anak2
nak ke?
 
 
saya jugak garang masa saya tak sihat
 jika anak2 tak faham dan tak reti  menilai dengan hati
memang saya marah diorang
tapi anak-anak paham
dan mereka akan cakap lepas tue
"mama sakit ye? "
Amana paling bagus sekarang
bila saya cakap "mama sakit kepala..mama tak sihat"
terus amana angkut semua adik2 lari dalam bilik dia
amana faham bateri saya dah nyawa2 ikan
alhamdulilah
 
nyawa-nyawa saya
keluarga kecik saya  dan ibu
kalau mereka gembira
rezeki saya takkan putus
sebab mereka tak pernah berhenti doakan saya
terutama mak saya
melihat jatuh bangun saya
melihat air mata saya yang jatuh dalam hati
mak saya nampak
mak cakap  saya masa susah pun tak nak mak tolong
jadi mak dapat tengok je
mak nak bagi pun angah tak nak
kuat semangat angah
haha
tapi sampai hari nie saya ingat mak bagi saya 6K untuk modalkan online business
dalam sebulan saya bayar balik
saya berani amik pun sebab sebelum tue sale non stop
kalau tak saya takkan amikla duit mak saya
 
semoga saya murah rezeki untuk happykan mak dan anak2 kesayangan saya nie
 
 
 
 
 
 
 

No comments: