ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, August 7, 2018

Cinta hati mama

satu tabiat adam.. dia suka main tudung. tak dia sorokkan.. dia paai.. tak pun dia sangkut kat bahu. agaknya dia biasa tengok saya sangkut tudung kat bahu..bila nak sidai kain atau siram pokok saya capai je tudung.. kalau kat umh silap hari bulan orang datang ingat saya maid haha.
 
 
 Adam bangun tdo pun comel
Adam bangun tdo ketawa
Khairy bangun tdo..menangis..memang bangun tdo dia menangis terus..
MAMA, MAMA KAT MANA? MAMA PERGI MANA? MAMA TINGGALKAN HAILY KE?
Ya Rabbi.. rumah nie kecik je..
Bukan banglow pun sampai tak jumpa 
 
dari dulu saya suka snap gabar ana tidur
saya rasa masa anak tidur paling comel
tembam kan si adam tue
dia bukan makan banyak sangat pun
mak saya cakap "adam debab sebab dia senanag hati"
 
nie lagi satu benda yang dia suka
dating umh nenek dia terus pakai benda nie
nie anak adik saya punya haha
 
tengok budak debab tue
pandai dia buat muka kan?
 
muka kena marah
kena marah sebab main lompat-lompat sampai jatuh tangga
tue kat alis mata bengkak sikit
 
masa mula- mula diorang tdo kat ruang tamu
so saya buat keja dalam bilik opis
dua-dua terjaga melalak sebab tak Nampak saya
lepas tue sanggup bersempit nak tdo dalam bilik opis
janji diorang nampak mama kat mana
 
 si tupai yang comel
 
kalau degan orang pemalu sikit si adam nie
sebab tue saya rasa takjub kalau first time dia jumpa orang dan dia boleh salam dan cium orang tue
orang tue mesti ada sesuatu yg buat adam tertarik
 
ada sekali Adam ikut ke pejabat
masa nie adam takut nak ke nursey
terpaksa bawak
 

No comments: