ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, August 6, 2018

Perkara yang buat kau tersenyum hari ini

 
 
Salam semua,
Lama tak borak-borak santai
dah masa santainya takde
caner nak bersantai? haha
sedangkan inilah tempat saya melepas kepenatan
kat sini ramai kawan-kawan yg perihatin daam diam
masa saya cuti tanpa gaji dulu jaga khairy..tiap kali saya update cerita khairy mesti ada yang akan wassup saya tak lama lepas tue
 
kalau kawan-kawan yg nak skodeng pastu bawak mulut merata dengan macam-macam rumusan merepk jangan baca sini
pegi baca page gossip kat luar sana
ada banyak page gossip
hopefuly semua yg baca blog nie semuanya hatinya sebersih langit biru
 
kalau sekarang uools baca banyak kat blog nie adalah copy paste FB
itu maksudnya saya busy dengan keja pejabat dan anak-anak termasuk keja umh
saya dah jadi sotong dalam rumah nie
Menjelang Magrib memang saya dah letih gile
 
lately Adam dah makin besar lagi banyak akalnya
Khairy macam tue je
Adam kalau tak menyepahkan rumah memang tak sah
Kalau Adam dah bangun saya mesti duduk dengan dia
Dia akan pimpin saya duduk tengok Upin & Ipin dengan dia.. OMG
cuma kalau ada panggilan telefon dari luar sahaja dia tak mengacau
dia paham selalunya
 
Bila busy, sebelum tidur saya cuma sempat baca FB-FB yang menarik dan boleh jadi pedoman kita
Jadi saya akan letak kat blog
kekdang saya tak habis baca jadi saya paste kat blog
marilah kita baca bersama-sama ye haha
sebelum nie saya suka baca FB En-Matt (asalnya seorang doktor) , Dr Zulkifli dan yang terbaru page seorang kaunselor shariah dan rumahtangga Pn Safura Ahmad Shakarwi.. 
Nanti saya publishkan status Pn Safura tue...
 
BTW mehlah sharing citer-citer semalam yang buat saya tersenyum dan gelak sikit
 
 
Saya dah cuba cari camana nak removed autocorrect nie.. tak Berjaya jugak
last2 saya biar je
dah banyak kali merapu je perkataan yang keluar
Tapi kali nie memang melampau
Buat malu je
Nasiblah En Dinar Public Gold nie dah biasa dengan saya haha
Lepas tue terus otak saya "jem" lupa apa nak Tanya sebab dah malu haha
 
 
Jangan salah paham nie bukan emas saya
Banyak betul duit saya beli emas sampai 14K
 Semalam pertama kali ada customer yang buat pembelian EPP sebanyak 80g = 14k++
Syukur ada Encik Dinar Public Gold bantu saya dengan sabarnya
Itu yang sampai autocorrect merapu pun tak perasan
Sebab focus dengan belian 14K emas nie hihi
Banyaklah  dapat insentif sebagai dealer Public Gold nanti?
Taklah banyak mana.. tapi boleh lah masuk tabung IJN Khairy kannn?
 
 
 
Semalam tiba-tiba teringat tentang event yang saya cover beberapa bulan lepas
Payment tak dibayar cash
PIC akan masuk dalam nuffnang then kita kena deduct keluar
Byangkan busy  sangat ..
Advertorial dah bayar sejak bulan 6
saya baru sedar semalam dah boleh cash out
Nak tunggu cek sebulan juga
haha
Takpelah mesti masa dapat RM nie ada je benda kena bayar
Maybe cek nie sampai masa nak g IJN bulan 10 nanti kot
Masuk tabung IJN Khairy lagiii..
Biasanya gitulah
masa ada duit..ada je benda nak kena bayor
siapa macam tue?
sepp sikit kiki
 
 
 
Ada sorang rakan niaga joint buka akaun Public Gold
semoga Berjaya saving untuk hari tua dan boleh digunakan semasa hari muda
 
 
 
Semoga banyak lagi perkara-perkara yang boleh buat saya tersenyum dan lupakan sementara semua ujian-ujian yang pernah, telah dan bakal saya lalui.
Hidup nie memang pentas ujian
Memang penat duduk kat dunia nie
Macam-macam kerja..macam-macam ujian
Tunggulah duduk kat akhirat
semoga dapat berehat
Kalau dapat rehat....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments: