ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, September 11, 2018

Haaaa... Beli jangan tak beli..

Abah saya selalu cakap,

"Nak makan apa, beli...duit boleh cari..."

Sampai ke hari ni, bila dah berkahwin pun saya masih guna pakai ayat ni...saya pesan kat isteri, kalau ada benda yg dia teringin, bgtau saya, saya akan usahakan utk beli...

Apa yg kita akan dapat sekiranya kita berkira dgn anak bini sendiri? Duit kita semakin bertambah? Kita semakin kaya...? Sama ja pun...duit habis mcm tu jgak...

Isteri nak beli pencuci muka, kita kata xpyh, kita beli rokok, xpe? Isteri nak beli produk kecantikan, kita kata xpyh, kita tukar rim, xpe? Isteri nak beli pakaian dlm, kita kata pakai je yg lama, kita beli kasut berjenama, xpe?

Jangan terlalu berkira dgn anak bini...apa yg kita dapat pada hari ini sgt2 berkait rapat dgn mereka...cubalah utk tunaikan apa yg anak bini nak, insyaAllah Allah akan bls berlipat kali ganda lagi jika kita tak berkira dgn anak bini kita...

Nak percaya atau tak, terserahlah...dapat tengok anak bini tersenyum gembira tu lebih bermakna drpd ada duit berkepok2...

No comments: