ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, September 14, 2018

Terus terang je saya no 2

Say bukan jenis maki hamun. Saya bukan jenis pukul2 kalau tak puas hati.saya bukan jenis lempar barang pecahkan barang kalau naik angin..

Yup say pendam.. pendam .pendam..sampai meletup.. ikut mak saya kot haha.. mak saya pun jenis tak banyak cerita.. mak boleh bercerita hal pejabat, Ikan, hal pasar hal mengaji berjam2 tapi untuk bercerita apa yg ada dalam hati dia ..tak akan punya.. saya tengok sikap mak yg memendam rasa dan saya pun ikut sama macam tue..

Saya tahu bila org buat salah pada saya tapi saya lebih suka pandang dan tengok sampai bila org nak buat pada saya . Saya tau org Aniya saya tapi Takdenye saya memgamok2.. sebab? Hati tue dah rasa hancur dan nak  mengamok pun takde kuderat... Lebih seronok bercerita dengan Allah atas sejadah.. lebih seronok bangun malam2 mengadu pada Allah dan paling seronok terbang terus lari pergi Mekah mengadu dengan Rasulullah..

Saya kalau dah makan hati.. aku peduli apa..aku lari je xoxoxo... tapi nak lari tue pikir juta2 kalilah hahahaha... Sikit2 nak lari..sikit2 nak lari baik masuk sukan lumba lari haha

_________________

Orang perempuan, bila dah berkawin, dia akan berubah kepada 2 jenis ni sahaja...

Satu, yg jenis marah kita, dia marah depan2...xpuas hati, dia ckp direct...apa saja, ttg perasaan dia, smua dia tak selindung, tak sembunyi...kalau mrh, kita nmpk dia mrh, klu suka, kita nmpak dia suka, klu sedih, kita nmpk dia sedih, klu merajuk, kita tahu dia merajuk...

Yg kedua, jenis jarang tunjuk apa yg dia rasa...kita sendiri xtahu dia ok atau tidak...dia xtunjuk dia mrh, dia xtunjuk dia xpuas hati, dia xtunjuk yg dia sedih..kita tanya, ok ke, dia akan sentiasa jawab ok...kita tanya, merajuk ke, dia kata x...tapi dia dingin...

Dia tak sama seperti hari2 lain...Dia betul2 ok atau tidak pun kita xtahu...

Yang no 2 ni bahaya...sbb kita xtahu apa yg ada dlm hati dia...apa yg dia rasa...yg ni, kita kena berhati2 lebih, apa yg boleh kita buat, jaga diri kita, jgn buat sesuatu yg boleh membuatkan dia marah, tak suka, sedih, merajuk dan sebagainya...

Minta maaf dgn dia walaupun tanpa sebab...kita takut kita tak sedar yg kita dah membuatkan dia terasa...

Diam dia ada makna...ada rahsia...hnya yg btol2 bijaksana dapat memahami dirinya...

No comments: