ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, November 5, 2018

Bila syiling bertukar jadi emas Public Gold

Apa ada dengan duit syiling?

Ada orang bagitau saya.. dia memang tak berlebih nak simpan emas.. semua duit gaji habis untuk hal ehwal rumahtangga dan anak-anak.. saya faham bukan tak faham..tetapi kita yang mengatur hidup kita nie..pasti ada caranya.. berdikit-dikit ada hasilnya..

kalau berbelanja di pasar atau sebagainya ada kan dapat duit siling? Simpanlah dalam tabung..tunggu penuh kira... Pergi tukar kat bank atau kedai.. lepas tue transferlah ke akaun GAP Public Gold. Serendah RM50 pun boleh sahaja di simpan di akaun GAP. Jangan dah tukar kat bank korang guna pulak duit tue.. tak jadi apalah jugak nanti..

Saya dah lama simpan duit2 siling nie..nak bawak ke bank tak ada masa.. dalam hati memang terdetik kalau dapat tukar duit nie memang nak masuk akaun GAP. Tup-tup abang yang biasa saya beli barang basah di kedainya tanya.."takde duit siling ke tukarlah dengan dia" selepas tue ada pulak abang kedai makan pulak tanya saya.. ehh nampak sy nie ada rupa  collector syiling ke😝

Suruh Amana kira kan. Saya malas kerja renyah nie tapi duit nak so amana pulak jadi mangsa😂bayangkan siling 50 sen je dapat rm282 dah dapat  1g++ emas tau .. dalam gambar tue cuma ada rm182 je sebab  rm100 kitaorg dah bagi kat abang kedai barang basah tue. Yang baki nie nak bagi abang kedai makan pulak.

Duit dua puluh sen yang penuh tue belum kira.berkemungkinan rm100++ ada.. senang kira total duit siling nie semua ada rm300++ .
Boleh dapat lebih kurang  2g++ emas tau.

Masih ingin beralasan? Saya dah sampai tahap bagi contoh begini tau untuk simpan emas..kalau 3 bulan atau 4 bulan sekali dapat tukar duit siling kepada emas setahun dapat dalam 5g emas pun jadilah kan? Lebih kurang nilainya 1K tau..jangan pandang sebelah mata siling yang bersepah-sepah tue yeeee

Akaun GAP Public Gold bukannya perlu simpan tiap2 bulan.
GAP Public Gold bukan insuran wajib dijelaskan setiap bulan.
Akaun GAP Public Gold hanya saving akaun gold maksudnya bila ada duit bolehlah saving.. tak ada tak apa..takde penalti atau closed akaun..

Kalau buat cara yg saya guide nie;simpan dan tukar siling kepada emas di Akaun GAP Public Gold ; savinglah 3,4 bulan sekali pun takpe.. takde sapa pun marah..akaun tak kena penalti atau kena tutup pun..jangan risau

Tapi mula-mula sekali kena buka akaun Public Gold dulu. Serendah RM100je.. nanti dalam akaun akan appear 0.5g++ bukan saya atau Public Gold amik RM100 tue. Ia bukan yuran pendaftaran atau ahli. Jangan salah faham RM 100 tue tak burn ..ada je dalam akaun korang nanti..

Jelas tak?
Kalau jelas atau tak jelas boleh wassup saya ye

EMAS ADALAH SAVING&PENGHAPUS HUTANG
SUHAILA SALEH
DEALER PUBLIC GOLD
PG00097831
www.wasap.my/60173201998

No comments: