ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, February 21, 2019

Bila Amana Pakai Spec


Hari tue saya sibuk Tanya hal spec mata kanak-kanak di FB..
Ahamdulilah ramai yang beri feedback
Dah buat pun untuk amana
Tinggi power dia 175 dengan 225
Saya dulu pun start dengan 115 kot
Sian amana mesti susah nak fokus masa cikgu mengajar...
Tak ke klinik mata pun
Kalau ada masalah selain Rabun optometrist nie akan buat surat refer ke doktor

Buat di Prisma Optometrist Bangi - Kompleks Diamond
Comel jugak kan?
RM199. Tak over budget janji segera.
Kesian kat amana Kalau lambat siap spec dia.

Actually rasa sangat bersalah kat Amana
Tak sangka tinggi betul power mata dia
Yang buat saya sedar mata dia teruk masa pergi Kuliah Al Waqiah di UKM
Saya suruh Amana baca tulisan di slaid
Amana tak dapat baca
sedangkan saya yang pakai spec dan ketika itu tak pakai spec boleh baca tulisan kat depan bilik kuliah tue
Sian Amana
Semoga dia boleh belajar dengan lebih selesa lepas nie...

So kawan2 kalau anak cakap tak Nampak tue bawak2lah cek mata diorang ye
Ada kedai mata cakap budak2 kena bawak klinik dulu
Bukan saya tak pernah bawak Amana kat kedai spec mata sebelum nie untuk  check power mata dia.. Tapi mesti akan staf kedai spec mata tue cakap kanak2  kena pergi klinik mata dulu..
Saya pergi sini elok je diorang buatkan spec mata amana
Kalau ada problem selain Rabun, optimetries nie akan buat surat refer ke klinik..

Alhamdulilah selesai satu kes anak haha







 

No comments: