ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, May 16, 2019

9 RAMADAN HARI LAHIR KHAIRY IKUT BULAN ISLAM

 gambar sekarang- khairy dah besar , mak dia pun dah membesar haha

gambar 5 tahun yang lepas- mak dia kurus kering sampai runcing dagu dan takde pipi..
khairy kecik lagi


Sungguh terlupa yang anak magic seorang nie lahir bulan ramadan. 9 ramadan. Dilahirkan secara ceser. Di usia kandungan 34minggu. Disebabkan maslah Jantungnya doktor tak izinkan lahir normal. Sebenarnya doktor plan nak ceser ketika 36minggu. Kalau nak tau khairy dah start check up every week bermula di kesan ada maslah Jantungnya Sekitar 6,7 bulan dlm kandungan. Ya Allah memang letih nak mengadap HUKM setiap Minggu tetapi itulah pengorbanan. Bukan sebulan sekali.. Setiap minggu😢

Hari doktor buat keputusan nak percepatkan tarikh ceser saya dah cakap dengan husbd "kenapa ye saya rasa doktor nak suruh saya bersalin awal" sedangkan masa tue belum lagi jumpa doktor.. Dan masih ingat doktor cakap lepas check up "Jom kita keluarkan baby nie cepat. Saya tak boleh tunggu. Saya yang kena sakit Jantung tengok rate Jantung dia macam nie. Laju laju laju tup tup drop pulak below normal. Bahaya. Cukuplah kita tunggu. Semua organ dah lengkap. Berat pun cukup. Insya Allah semua selamat walaupun tak cukup Minggu. Kira dah nak dekat 36 Minggu. Boleh dah tue.. Kita cezer lagi awal ye? "

Dari Awal2 mengandung kan khairy lagi instinct saya lebih kuat. Saya rasa tak sedap hati sejak awal mengandung kan khairy. Saya dh mula ricky tentang ceser sebab saya ada maslah tulang belakang.. Sedangkan masa tue dua anak sebelum tue bersalin secara normal dan masa tue tak kesan pun lagi khairy ada maslah jantung. Sampai suami cakap "kenapa asik tanya doktor pasal ceser je. Awak nak bersalin ceser ke? "

Instinct seorang isteri dan Ibu jangan dipertikaikan. bak kata org tembus langit ke 7😆

Selamat hari lahir Adlan Khairy anak magic. Insya Allah semoga bila dewasa khairy boleh bantu kanak2 lain yang ada maslah mcm khairy. Mama doakan yg baik2 utk Khairy dari sejak sebelum khairy menjengah dunia lagi.

Adlan Khairy tetap rasa dia bongsu walau sekarang ada Adam Ziqri. Dia akan Pastikan dia sentiasa duduk, tidur di sebelah saya. Itu yg asik bergaduh dengan Adam. Kalau Adam tertidur di tempat lain masih lena tetapi Khairy tidak.. Dia akan tunggu sampai semua orang dah lelap mata untuk carik maknya juga. 😍


 

No comments: