ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, August 29, 2019

BIG TAS TEA REKO SENTRAL


Hai org2 Kajang dah datang ke @Big Tas Tea
Now kalau mama stress mama dah tak payah drive jauh2 sampai town Bangi nak carik kek kat Secret Recept.
Big Tas Tea nie dekat sikit dah.. Kat Jalan Reko je.. mcm2 kek ada.. Western ada.. Ayam korea pun ada.. Makanan melayu pun ada..

Muka bebudak baru bangun tido
Kena warm up dulu
Makan kek dengan air besh ye?
 

Ke mana-mana pun kena bawak si mungil dan manja nie.
Adam pulak jenis suka rasa semua jenis makanan. Lebih2 lagi kalau presentation nampak menarik..


Mula2 beli satu je.. Tapi  khairy dah nangis sebab si adam asik penyekkan kek dia.. Mcm dlm gambar tuela.. Terpaksa beli 2.. Alhamdulilah habis jugak.. Tinggal sikit2 je utk mak rasa.. Selalunya  memang tak habis. Saya memang tak suka buang2 makanan. Sama ada yg saya masak atau yg saya beli. Kek satu slice RM9.80



Yang saya beli tue Milky Tea Brown Sugar RM7.80
 Yang budak2 punya Ice Blended Oreo RM7 rasanya


Saya makan nasi kukus chicken grill rm10.80

Korean Chiken RM11.80
 
Khairy pernah makan sekali kat restaurant viral korea. Suka sangat ayam korea nie. Tapi saya dah tak berani nak makan kat restaurant korea tue sebab Khairy tegur "mama restaurant nie halal ke?" yang kelakar dia pegi tanya lepas habis makan.. dan saya sebagai mak pun satu.. tak tengok2 label halal..
Korean Chicken nie saya bawak balik sebab Khairy kenyang makan kek. Bawak balik yg makan bersungguh2 dan asik cakap sedap adalah si Amana haha.

 
 
Anak2 saya sekarang pun dah pandai tanya.. "Ehh kita makan tadi ada halal ke? Takde pun logo halal" Walaupun anak soal lepas makan 😅 saya sebagai ibulah yg bertanggungjawab memerhati pemakanan anak2. Sungguh rasa bersalah itu datang bila anak dah telan makanan yg ada keraguan. Sy mintak maaf pada anak2 dan janji semua nie tak akan jadi lagi. Khairy lagi teruk "mama bagi kita makan benda haram ke? Camana nie nak muntahkan ke?" Allahu akbar.. Maafkan mama ye nak.. K
 
Kalau restaurant Melayu/ Muslim.. insya allah tak perlu logo halal pun kita yakin. Tak semestinya takde logo Halal makanan tue tak halal tetapi kalau dah restaurant oversea sah2 bukan Melayu punya dan kita ada rasa ragu2. Kalau dah ragu2 nak makan ke?
 
Orang2 beriman berhenti sebelum HALAL. Apakah berhenti sebelum Halal? Iaitu syubahah. Boleh dengan klip video Ustazah Asma Harun di link ini ye
 
 
  
 
 


 
Korang followlah









 

 

 

 

 

No comments: