ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, October 23, 2019

kembali ke pejabat

 
 
Gud luck for me & anak2
Tempoh 4 tahun dengan anak2 telah berakhir.
Actually 6 tahun anak2 membesar depan mata saya jika  dicampur dengan cuti bersalin dan unpaid leave sejak khairy lahir selama 2 tahun.

Satu tempoh yang sgt berharga diberi oleh Allah. Tak pernah terfikir bercuti tanpa gaji.. Dan paling tak terfikir bekerja dari rumah. Sangat hargai kerana pejabat turut memberi satu jalan keluar  yang lain ketika yg ada di fikiran saya  hanya "resign" ketika saya mengharungi "didikan" bersama Adlan Khairy. 

Pertama kali saya dengar program bekerja dari rumah adalah ketika saya hadiri short course hampir 3 minggu di Korea pada 2010. Ketika itu saya kagum kerana pejabat disana ada program WORK FROM HOME (WFH) 

Sesungguhnya tidak sangka selepas itu saya salah seorang yang dapat merasa apa itu WFH.

Alhamdulilah.. Allah juga sebaik2 perancang. Tidak akan bergerak satu zarah pun di dunia nie tanpa izin Allah. Ketika kita merasa tiada jalan keluar.. Allah pasti ada caranya! Cuma kita sebagai hamba perlu sujud dan memohon padanya semoga diberikan jalan yang paling terbaik utk kita sebagai hamba yang tiada daya upaya.

No comments: