ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, August 11, 2021

HIASAN DINDING - TULISAN KHAT - ZIKIR






Saya tak pernah beli hiasan dinding..

Tapi bila nampak doa nie..Terus saya beli..
Sy tekad isinar sy akan guna utk setel hutang riba. Tapi bila nampak doa yg sangat saya suka nie.. Sy ambil sikit isinar utk reward diri sendiri untuk perkara yg bawa manfaat pd anak2..
Alhamdulillah tadi Arief boleh baca ayat nie..
Amana semestinya boleh..
Tulisannya jelas..
Ada sale tau.. 50%.....
Rezeki saya dan anak2 utk letak doa nie di dinding rumah..
Hari2 nampak.. Hari2 baca..
Sebab tulisan jelas dan difahami..
Semoga boleh jadi hafalan kami..
Nak tunggu papa bebudak nie sangkutkan..
4x1.5 kaki =48x18inci
hampir 6langkah kaki saya..
Besar jugak tau
Rm250 termasuk delivary


 


Ini tulisan khad yang kedua saya beli.. harga sama ..saiz pun sama..
Saya suka ukiran khat yg jelas.
Yg anak dan saya boleh baca setiap kali memandang...
Pertama kali tengok ayat khat nie terus rasa sebak.

Ayat nie saya amalkan masa cuti tanpa gaji masa jaga khairy dulu.
Memang zikir nie amalan saya selain ayat 1000 dinar.
Ayat 1000 dinar tue pula amalan saya sejak matrikulasi sebab roomate suruh amalkan.
Tapi zikir dlm tulisan khat nie sy tak ingat pulak siapa yg beri.

Alhamdulillah ayat nie memang menyejukkan hati saya.
Dalam saya rasa sedih saya tinggalkan pejabat dan kehilangan gaji saya demi seorang anak tapi bila pertama kali jumpa zikir ini hati saya terus rasa sejuk dan tenang.
Bila baca zikir nie semakin bertambah keyakinan yang kurniaan Allah pada hamba-hambaNya tak akan habis2 cuma mungkin keadaan "kurniaan" itu akan berubah sumbernya dan juga bentuknya..
Saya jumpa dan terus amalkan utk sejukkan hati saya...
Alhamdulillah..

Kalau sebelum khairy lahir "kurniaan " Allah dari segi gaji bulanan.
Tetapi masa cuti tanpa gaji "kurniaan" Allah adalah melalui business online, menang contest, advertorial dll.
Tak mewah tapi cukup untuk survive expenses bulanan seperti masa bekerja pejabat, perubatan khairy, rolling modal business online dan saving tunaikan nazar bawa khairy tunaikan umrah.

INNA HAZA LARIZKUNNA MA LAHU MINNA FAD
🎯Nikmat mana ingin kau dusta kan?
Jika engkau bersyukur, AKU tambah nikmat..
🎯Tetapi jika engkau kufur, sesungguhnya seksaanKU amatlah pedih.
Tak sabar nak tunggu papa bebudak nie gantungkan kat dinding nanti..



saya beli di UQIR KHAT








No comments: