ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, August 21, 2021

photobook doa saya

Assalamualaikum dan Salam Jummat semua,

Baru2 nie ada 2,3 kawan2 minta ayat2 yg sy jadikan photobook dan amalkan.

Saya memang tak pandai bab agama dan saya tak mampu menghafal. Bab menghafal nie saya memang fail. Compare to husband dia memang kuat daya ingatan. Dia boleh hafal mcm2 surah dah.. Wife dia nie asik surah yg sama dari zaman sekolah je😭

Ya itu kelemahan saya. Susah menghafal. Sy cakap dengan husbd sebab saya beranakkan byk anak dia.. Urat banyak puntus end up saya  jadi pelupa 🤣.

Actually saya banyak dosa sebab tue Allah tak izinkan saya menghafal dengan mudah. Tapi kita tak boleh putus asakan? Saya tak akan mengalah bab agama nie. Jadi saya photobook kan semua doa yg saya suka dan kawan2 pernah bagi. Saya bacalah hari2.. 

Dlm fb saya dah banyak ustaz dan ustazah. Kalau dlm doa2 nie ada yanh tak boleh diamalkan kerana apa2 sebab bolehla bagitau saya dan saya akan removed ye.

Pd kawan2 yg pm nak isi kandungan photobook saya tue.. Saya dah letak semuanya di sini.

Say otw nak buat photobook ke 3 sebab dah penuh doa dlm hp nie. Nanti kalau saya buat sy bagitau kawan2 so sapa yg nak boleh sy print kan sekali dan poskan.
Tapiii entah bila nak buat sebab kena pilih2 dlm album hp tue pun satu masalah dunia jugak. 🤣

Insya allah semua doa nie saya baca dan  amalkan setiap hari sebab tue saya share.
Kalau tidak saya tak share sebab saya selalu dengar ustaz cakap.. Kalau nak share atau cakap sesuatu pastikan diri sendiri dah buat dulu.. Lebih kurang gitulah ayatnya..

Sekali lagi saya nasihatkan
Hentikan lebel melebel sesama muslim
Kita seagama dan seharusnya berada dlm satu saf.
Jangan nanti kena selesaikan di Padang Mahsyar pulak.
Syurga itu benar
Neraka itu benar
Akhirat itu benar
Timbangan mizan itu benar.
Dunia tempat meninggal
Akhirat sebenar2 tempat tinggal.

Love
Mak Amana, Arief, Khairy dan Adam
10 Muharam

Note : kat fb lagi byk doa..kat blog nie tak dqpat nak masuk semua gbr

No comments: