ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, September 8, 2021

KUIH LAPIS HAJAH RAHMAH



Bulan Ogos bulan kelahiran  mak saya.
Tak tau dah nak beli apa.
Kalau dulu selalunya saya belanja mak makan di tempat yang special sikit.
Tapi sebab pandemik yg tak habis-habis nie kita carik alternative lain.

Kalau usia mak-mak kita nie dah tak suka kek2 moden.
Mak saya lagila..mana makan kek krim2 nie.
Mak pernah sebut nak makan kek lapis.
Jadi saya cuba carik kek lapis yg agak sihat untuk mak.
Maksudnya nak carik kek lapis  yg buat tanpa gula putih.
Alhamdulillah jumpa..
Walaupun tak guna gula kelapa organik mcm yg selalu mak guna dlm masakan.. 
Alhamdulilqh jumpa juga yg guna gula tebu organik.
Lepas tue boleh pulak pilih nak guna pure butter atau butter biasa..

Saya beli 3 jenis berbeza.
Perisa rempah, pandan dan coklat.
Mak suka sangat yg coklat.
Adam pulak suka sangat yg jenis pandan..

So pada yg carik kek lapis sarawak dan permintaan pun ala2 mak saya yg tak nak makanan yg ada gula putih sebab ada kencing manis..
bolehlah pertimbangkan KEK LAPIS HAJAH RAHMAH 
Boleh discuss  dengan Aida Fazlin Yaakob

perisa rempah


perisa Cadbury


perisa pandan


Gambar Arief je ada.. yg video Adam makan tue tak reti upload haha






No comments: