ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, November 9, 2021

Petua Melawan Kovid



Prof Rosni Dhom Insor Namialus pernah share amalkan makan nenas terutama bahagian batang nenas tue.. Sesuai di musim2 kubido..

Saya tak suka nenas sebab tak tahan rasa tajam2 tue. Tapi sejak terbaca sharing Prof Rosni saya cuba makan dan minum air nenas.

Setiap kali saya rasa tekak saya macam tak selesa. Rasa susah nak bernafas. Rasa mcm ketat tekak atau nak sukar bernafas saya cari air nenas pure.

Alhamdulillah dengan izin Allah.. Dengan kadar singkat rasa tak selesa, rasa ketat sempit dan sendat akan clear dengan cepat.

Alhamdulillah Allah bagi saya serasi dengan air nenas. Anak2 pun asal saya mengadu sakit sikit je.. Bukan sakit banyak pun.. Mesti akan cakap "jom kita beli air nenas. Nanti Allah bagi mama sihat dengan nenas"

Gud nite semua. Semoga kita semua sihat dengan izin Allah. Semoga kesembuhan kita dan kesihatan kita dari sumber yang halal. Ingatlah tiada kesembuhan dengan yg haram dan kotor..


Usaha kesihatan dari buahan-buahan dan herba.
Tak ada satu pun yang dibuat oleh Allah di muka bumi ini sia-sia
Selain sedap untuk dimakan dan sebagai penyedap makanan
Semua yg Allah jadikan untuk manusia ada kebaikan juga dari sudut kesihatan.

Pada yang tak percaya terpulang.
Sy bukan cakap ikut sedap saya je.
Dlm gbr2 nie ada infonya.
Dan suka saya linkkan sekali dengan klip dari Dr Nordin Darus yang beri penjelasan untuk tingkatkan imunnity dengan cara yg murah dan mudah .
Dengar di libk ini https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=326181965529557&id=100044132691498

Ia perlu dibuat dari awal.
Bukan dah duduk dlm hospital baru nak buat.
Dah duduk dalam hospital mcm mana nak dpt sumber2 semua nie. Takde siapa pun yg dpt layan mcm2 permintaan masa tue sebab dlm hospital je dah ramai org.

Mungkin sy dah terbiasa mencari mcm2 cara utk kesihatan Adlan Khairy dulu.
So saya tak sempitkan akal sy yang usaha itu hanya hospital.
Apa yg sy tak usaha utk khairy?
Hospital, ubat sunnah, herba, air zam2, doa org2 alim, petua2..
Tak jumpa tok bomoh je sebab khurafat😬

Kita adalah apa yg kita makan.
Cariklah yg halal, bersih dan toyyib utk dimasukkan dlm badan kita dan anak2.

No comments: