ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, July 20, 2022

customer pertama di shoppe

CUSTOMER SHOPPE PERTAMA

Serius saya takut nak niaga kat shoppe bila baca review kawan2 niaga.
Tapi dlm takut nak niaga kat shoppe tue sy boleh pulak upah orang tolong setting produk2 saya di shoppe. 😆

Saya dok mengomel kat husbd..
Takutlah baca cerita member niaga.
Takut rugi sebab shoppe amik caj banyak nanti.
Takut parcel hilang, sampai lambat nanti kena maki dengan customer.
Takut parcel hilang barang rosak seller yg kena cover.

Dalam takut tue..
Shoppe saya dah publish.
Saya diam2 je lagi .. tak promote hatta pd customer yg rajin membeli melalui link wasup .
Suami bagi semangat yang semua benda kenalah take risk.
Saya pun bagi semangat pd siri sendiri jugak " ehh  resign gaji ribu-riban hilang boleh relek pulak..ini nak cover produk shoppe rosak tak sampai 100rengget per item takut melebih2 pulak ye"
🤣🤣🤣

Dalam saya senyap2 tak promo akaun shoppe tue..
Allah hadirkan pulak customer yang entah dari mana..
Ehhh berani dia beli dari shoppe yg langsung takde rate dan langsung takde customer..

Dapat je order customer pertama.
Saya pulak susah hati..
Susah hati mcm benda kat atas tue..
Barang lambat..barang rosak..barang hilang..

Alhamdulillah
Parcel delivered  kepada customer dua hari selepas sy letak barang di dropoff point.
Customer accept selepas dua hari.

Lega..
Pengalaman customer pertama saya di shoppe telah menghilangkan ketakutan saya🤣
Alhamdulillah saya dah dapat customer ke dua pulak tau.
Saya nak promo shoppe saya pada customer wassup saya lah 🤣

Btw nie link shoppe saya https://shope.ee/1pyAm2jc0m
Jemput beli dan follow tau.
Semua yg beli di shoppe saya akan dapat free gift.

Alhamdulillah proses dari belian, shipping dan complate hanya 5 hari. Yang penting percel sampai pd customer dua hari sahaja dari tempoh saya dropoff parcel.


Jemput follow shoppe saya di link https://shope.ee/1pyAm2jc0m


No comments: