ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, August 27, 2022

BENGKEL ASAS MEMANAH TRADITIONAL

Dulu duduk di tempat lama banyak perkara saya tak dapat buat/capai kerana pelbagai kekangan kecuali masalah kekangan kewangan...
 Sebab tue ada pepatah mengatakan "duit tak boleh beli kebahagian&ketenangan"

Duduk di tempat hijrah banyak keinginan saya tercapai. Walau kadang2 impian saya tue biasa-biasa je tapi bila tercapai tue rasa syukur sangat.. 

Kalau bab makanan tue..semua yg saya pernah teringin tue saya dapat di sini.
bukan sekali tapi berkali-kali.. 
sebab tue bila ada orang cakap "belajar agama nanti nak makan apa?" 
Saya senyum je.. 
Bab  "nak makan apa bila belajar agama" nie saya dah dapat jawapan bila saya letak Arief dahulu di jalan agama. 
Sekarang saya&suami sendiri alami seperti Arief  bila memilih agama dari sogokan dunia demi berusaha  mempertahankan taqwa kami.
(Taqwa itu "berhati2")
Kami kadang-kadang sampai tak tau nak makan apa sebab boleh kata "banyak makanan yg terhidang"
Itu baru bab makan..belum bab lain..

Dan belajar memanah  adalah salah satu impian saya. Rupanya di sini impian tue jadi realiti..

Bak kata rakan baik saya di sini "Sebab  Ila Saleh  tinggalkan sesuatu yg berharga kat KL... Allah ganti dengan ape yg ila suka kat sini"

NIKMAT MANA YANG INGIN KAU DUSTAKAN..

Sepertimana aku bertahan menunggu pelangi-pelangi yg tidak diketahui bila munculnya apabila dikurniakan anak bermasalah jantung beberapa tahun yang lepas..

Begitu juga aku akan sabar menunggu pelangi-pelangi bahagia kerana "didikan" discriminate ini.

Syukur alhamdulillah suami beri izin hadir..
sudi hantar dan ambil.
Jaga anak2 di rumah.
Masa amik tue suami siap tunggu dua jam lagi sebab program lambat habis dua jam dari jadual.

Btw dalam tak reti memanah tue..boleh pulak dapat  no 5 dari 30 peserta..🤣



Anak2 saya lebih awal belajar memanah.. diorg dah ada busur masing2..saya yang tak ada busur lagi.. Arief start belajar memanah  secara online dengan ustaz lama di madrasah lama masa PKP. 

anak manja saya si adam ziqri.. tak nak kalah dengan Arief dalam bab memanah..




No comments: