ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, November 30, 2013

Ekstrak Kacip Fatimah (EKF - UTM) Review




Seperti yang dijanjikan di entry supplement-supplement saya, yang saya janji untuk review produk EKF nie kalau saya gunakan bagus. kalau tak bagus nak diam-diam je haha.. Boleh pulak gitu ye? Kalau dah buat entry nie apa maksudnya? Ye pandaiiii maksudnya berkesan untuk saya.. Tapi sebelum baca entry nie baca dulu entry supplement-supplement saya tue baru paham kenapa saya carik supplement tambahan. sedangkan sebelum nie masa bersalin amana & arief rilekkkkkkkkk je tak makan supplement kecuali jamu mak bidan.itupun masa pantang je.lepas pantang yang adoooooooo haha..langsung tak makan.. perasan kuatla katakan...

Lorrr malas nak klik entry sebelum nie? yelah yelah to make it short saya carik supplement tambahan sebab selepas lahir khairy; anak ke 3 nie saya rasa tenaga saya cepat sangat habis..buat keja sikit eh banyak laaaaaa (i rajin tau) selalunya tengahari je saya dah mula rasa nak pitam-pitam & berpusing2.. penah bawak keta dari kajang ke bangi je..alahai dekat gile. itupun pegi saya bawak & time balik adik saya pulak drive. sampai umah berpusing nak pitam.. hurmmm... bahaya ne kang pitam caner khairy yang masih bayi ne..takkan dia nak bangun buat susu sendiri and tukar lampin sendiri.. amana & arief budak lagi bukan boleh tolong sangat.. so saya kenalah carik alternative. lagipun saya tengok kawan-kawan saya bersalin anak sulung  je dah rajin makan supplement tapi i jugakkkkkkkk yang berlagak kuat sedangkan i lah yang paling lembek &asik nak pitam huwaaaa.

anak-anak saya yang sebelum nie lahir normal tapi bersalinkan khairy saya melalui proses pembedahan dan for me pembedahan tue mengambil masa yang panjang untuk sembuh ditambah dengan saya yang ada sakit tulang belakang nie ha.. proses pembedahan yang patutnya kejap je jadi lama sebab nak bius separuh badan tak jumpa rongga nak masuk ubat bius tue.. . lebih-lebih lagi ketika pantang kali ini saya tak menjaga pantang seperti sebelum ini akibat keadaan khairy. sudahla bersalin ceser..time pantang tak macam orang pantang.. lepas dua minggu en papa takde ..saya jaga anak sorang2 time malam..khairy melalak non stop dari kul 11mlm - 6pagi..ulang alik hospital untuk treatment khairy lagi.. bukan mengeluh ye..khairy anak saya..saya sanggup apa sahaja asal dia selamat..nantila kalau ada kekuatan and semuanya dah selamat,  insya allah saya akan kongsi keadaan sebenar khairy. mmm..gambar khairy pun takde yang clearkan? memang saya lum sedia nak share..nanti ye kawan2.. bila semua selamat saya share gambar khairy dari lahir sampai sekarang khairy nak masuk 5 bulan dah pun..

opsss panjang pulak intro tapi kiranya serba sedikit dah pahamkan kenapa saya carik supplement tambahan? 1) cepat penat 2) proses bersalin ceser tapi tak dapat jaga pantang due to my baby condition ada lagi tapi nantilah saya buat entry lain..panjang lebar sangat pulak nak story..




 ok now dah paham kenapa saya cepat penat. kurang sel darah merah ek?

sekarang ne dah nak habis sebotol saya makan.. alhamdulilah..sebenarnya saya dah rasa perubahan lepas 3/4 hari makan.. cepat jugak kesannya ek?saya sangat puas hati sebab tenaga tue rasa bertambahla sekali ganda. kalau sebelum ne tengahari je saya dah rasa penat gile. dah penat mulalah nak jadi mak lampir kat anak-anak. tapi lepas makan EKF nie kalau nak rasa penat pun bila nak magrib baru terasa penat. itupun masih ada sisa2 tenaga lagi. khairy pulak tak mo sangat dengan en papa walau lepas en papa dah balik keja. dia tetap nak saya yang layan dia. kalau kat tangan en papa melalak jelah kejanya. kalau anak-anak sebelum nie ok je.maybe sebab khairy nie dari celik mata sampai tido si khairy;  saya lah yang uruskan dia so dia tak molah kat en papa.. syokla awak ye en papa. memang rehat habis-habisan sejak saya cuti separuh gaji nekan? :p :p tapiiiiiiiiiiiii janganlah ingat saya ne bertenaga macam superman pulak. saya pun tau penat jugak.tapi lambat sikit lah nak rasa penat berbanding dulu.kalau dulu jadi mak lampir sekarang dah turun jawatan jadi pocong je hihi.. bila penat mesti asik marah anak-anakkan? tak molah gitu.. jadi bila kurang penat kuranglah marah anak-anak. pastu banyak tenaga  boleh layan anak-anak macam-macam.. kalau tidak asal penat je nak dok diam2 jangan sapa2 berani dekat kang ada je yang kena marah nanti haha..oh amana dah hafal niat sembahyang subuh, zohor,magrib tau? hikmah cuti tanpa gaji..

pastu saya ada jugak masalah kewanitaan (ecehceh skema pulak tetiba) malulah nak cakap sebab ada reader lelaki jugak..macam i tak tau..muahaha..mekacih ye baca tapi ne entry untuk perempuan je..haha.. takpe baca utk pengetahuan bersama..so sebab segan saya tak mo citer to detail.. masalah tenaga cepat habis dah ada perubahan. alhamdulilah.. tapi yg masalah kewanitaan tue tak pulak setel. hai manusia memang tak penyabor..baru makan kurang seminggu je masa tue; dah nak baik cepat..haha..masa tue baru makan satu kapsul je sehari. dah tulis kat botol makan satu kapsul je sehari.. tak beranilah makan lebih-lebih kang jadi lain pulak.. tetiba tergerak hati nak tanya kakak yang jual tue.. kalau makan ekf nie  lebih satu kapsul sehari boleh ke kak?  apa jawapan dia "ye dik kalau ada masalah kewanitaan disyorkan makan 2 kapsul sehari. satu pagi & satu lagi untuk petang/malam" GRRRR apasalah tak cakap awal-awal... nantilah sambung entry yang masalah kewanitaan tue.. kalau i tak seganlah... lagipun ayat kena pikir betul-betul kang sampaikan lain tapi maksud jadi lain pulak kihkih.. okla ..penat nak menaip . lagipun nak subuh nie. tadi terjaga menyusukan khairy. bye

p/s: saya search uncle google; memang tak ada sesiapa lagi yang buat entry review untuk EKF-UTM nie.so kalau sesiapa nak amik entry nie sila tanya i dulu ek & credit to my blog. mekasih daun keladi.

p/s/s: saya makan EKF nie dengan habbatusauda juga. habatussauda makanan sunnah so saya takkan berenti makan. saya pun ada buat review untuk habatusauda. boleh klik sini. susah jugak nak beli habatusauda nie kat kedai2. asik habis stok je. ada sekali carik kat pkns bangi ..kebanyakan stall & kedai cakap habis stok. oh saya makan yang jenis habbatussauda minsyam. 


  Nak baca pelbagai INFO tentang EKSTRAK KACIP FATIMAH?
 Anda boleh pilih pelbagai entry. KLIK SINI
 Kalau berminat untuk mencuba Ekstrak Kacip Fatimah keluaran UTM:
ILA-0173201998 (msg/wasap/call)




4 comments:

Merlyn said...

Dulu saya agent jual produk ni, tapi dah lama stop, sebab busy join contest.. hehehhehhe.

ibuayu said...

Akak ni pulak jenis takut makan supplement...bila beli terbiarlah pulak x mkn

Scorpio Girl said...

dulu masa bersalinkan si Irfan rajin ke kedai pak arab yang ada byk jual kurma2 arab tu - Alhamdulilah sebelum tu rajin bertanya keliling and rupa2nya kebanyakan pak2 arab tu ada jual habbatus sauda tapi yang belum diproses - senang je kalau nak minum - ambil sesudu teh h/sauda dan masukkan dlm segelas air panas - let it steep for about 10mins - bila dah suam boleh minum..alhamdulillah, nampaknya hasil sama macam makan supplement h/sauda yang biasa..kalau nak try cubalah ..tapi kalau tak kecukupan masa mmg makan supplement lebih efektif.. chaiyok, beb!

» NAJA « said...

ooo ni yang Dr. Zubaidi dok promote..lepas pantang nanti nak cuba la makan EKF ni