ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, August 12, 2018

Ekstrak Kacip Fatimah UTM

Tadi ada loyal customer share feedback jirannya lepas consume Ekstrak Kacip Fatimah. Feedback boleh baca sendiri kat gambar tau..

Sebenarnya nak share produk nielah yang buat saya survive masa jobless. Mula-mula saya beli produk Nie..sebab saya ada maslah lepas lahirkan Khairy sebab bersalin ceser tetapi langsung tak jaga diri selepas bersalin sebab Khairy ada maslah jantung tue.. pantang pun sempat dalam wad dengan stokin bagai..haha..nasib i tak pakai polis Param tau..

Saya makan Ekstrak kacip Fatimah Nie alhamdulillah.. masalah pulih dan paling penting badan sihat dan cepat kuat.tenaga banyak untuk jaga semua anak sebab tak hantar nursery masa tue. Khairy pulak kena extra care..so memang kena ada tenaga kuasa kuda😤

Pertama kali saya beli 20 kotak.kurang 2  minggu habis dijual. Saya beli lagi 20 kotak seminggu je habis. Saya beranikan diri beli 50 kotak pun habis.. akhirnya mak pujuk saya pinjam duit mak. Mak bagi modal 6k untuk beli stok lebih banyak supaya saya dapat banyak untung. Dalam tempoh sebulan saya pulangkan duit mak semula dan rolling niaga dengan duit untung tersebut. Dengan keuntungan tuelah saya pusing jadi modal semula, saya bayar hutang credit card, personal loan, insuran anak-ank, bil hospital Khairy etc etc..pendek kata sama macam kerja dulu.. saya cuma stop bayar PTPTN sahaja.. tapi saya tak ralat sangat sebab dah 10 tahun saya bayar PTPTN masa tue..  dan paling saya terasa keberkatan meniaga bila mana duit tue juga yg bawa saya tunaikan nazar bawa Khairy ke Mekah.. memang kenangan indah dalam hidup saya..

Sampai hari nie walau saya dah tak sefokus dulu dalam meniaga customer-customer lama tetap cari saya..kalau saya takde stok atau busy sama ada supplier poskan atau saya beri sahaja rakan niaga yg uruskan terutama customer baru..

teringat masa saya nak bersalin kan anak bongsu si  Adam , hari nak beranak tuelah berderet2  wasup customer nak beli Ekstrak Kacip Fatimah UTM Nie.. saya pass pada rakan niaga sebab produk supplement Nie kena guide dulu customer..kena tanya apa maslah dan guide cara makan.. lepas tue selepas jual pun customer akan contact semula.. bukan  jual pastu ko lesap. Kalau customer dah makan biasanya mereka akan wassup semula tanya mcm2 soalan.. manalah saya boleh sempat nak jawab dalam labour room haha..

Bila keadaan tak mengizinkan memang saya share je rezeki dengan rakan niaga lain. Bukan produk Nie je.. produk lain pun sama.. masa dulu ..eh sekarang pun sama.. saya bukanlah seller yang mampu COD.. saya kena jaga Khairy dan dua anak lagi.. pernah sekali saya COD jumpa pulak customer ala2  mak Kasim selamat .. i is serik.. Khairy sampai tercungap-cungap.. cukupla pengalaman cod tue.. jadi saya cuma pos atau customer sendiri datang rumah saya.. alhamdulillah satu pengalaman dalam hidup saya..

By the way ada yg tanya..sebulan berapa saya mampu jual Ekstrak Kacip Fatimah UTM Nie? Masa tue 100 kotak sebulan..tak termasuk produk lain seperti Minsyam dan Sutra Manjakani Feminine Wash.. sekotak Ekstrak Kacip Fatimah harganya RM90. So sebulan 100 kotak berapa ye? Kira sendiri 😜 Tue termasuk modal dan untung.. Untung..biarlah rahsia.. itulah rezeki anak2 saya yang Allah tak putuskan walaupun saya takde payslip selama dua tahun..

Macam mana saya promo? Saya update blog je..blog personal yg dulunya jadi blog saya bercerita tentang anak-anak, contest dan hobby saya menulis novel.. dan saya rasa ini semua memang bantuan Allah bukan kerana saya pandai meniaga.. cuma Allah kasihan pada saya.. Allah beri pelbagai ujian tetapi dilapangkan rezeki..sebab Allah tahu nanti saya sedih takde duit sendiri mcm selalu XOXO.

Sejak Khairy lahirlah saya mula sedar saya kena atur financial saya baik2. Saya kena segera selesaikan hutang secepat yg boleh..bukan bayar ikut time sahaja seperti dalam agrement. Dulu masa saya jahil.. saya cuma fikir tak nak bebankan org yg hidup dengan hutang saya kalau saya mati..jadi saya ada ambil takaful untuk setiap loan. tapi sekarang pandangan saya berbeza..jika saya mati awal dan Allah bertanya tentang hutang..boleh ke saya jawab YE SAYA BERHUTANG TAPI SAYA AMBIL TAKAFUL.. habis kena rodok masuk dalam tanah sampai ke perut bumi.. wahhh takuttt..

Sejak Khairy lahir memang dia mengubah banyak pandangan saya tentang kehidupan.. sehinggakan masa saya masuk kerja ada seorang bos tegur saya " u lain betul sekarang" ye saya lain.. tapi yg pasti saya tetap ibu yang sayangkan anak2.. saya boleh lepaskan apa sahaja dalam dunia Nie tapi takkan mengalah untuk kehidupan anak2 saya..

No comments: