ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, March 29, 2015

REDCARD @Bangi

 kenapa namanya redcard? sapa boleh jawab?
sebab saya datang dalam kul 6 lebih.. dah petang2..so saya amik appetizers je
perut saya penuh sebenaranya
baru makan sambal sardin plus telur mata kat rumah haha
 
 masih berpatutan harganyakan?
selamat poket mak hihi
 
 ada jugak yang mahal..tapi best apa salahnya
saya suka sangat makan lamb grill... lamb chop....
weiii tengok gambar nie baru perasan ada lamb chop
harus cuba nie
 
 sebenarnyakan risau arief nie suka sangat manis2..
suka minum air gas..
amana tak suka air gas.. dia kata air gas tue "pedas"
amana lebih suka air sejuk.. air kosong sejuk.. baguslah
arief nak A&W Float.. kongsi je..
 
 nie muka tengah kelaparan
saya perasan dia tak makan seharian
makanla tapi sikit
saya ada buat lauk lemak jugak.. tapi dia makan sikit
 
 kebetulan saya keluar jumpa customer ..COD barang
terusla bawak arief keluar makan
ajak dia dating berdua
kalau bawak semua mau saya pengsan..makan ke mana..membebel je lebih...
 
sesiapa yang beli produk-produk di Kokoadik Blogshop
ada 2 tempat COD 
1. Mydin Megamall Semenyih
2. Bilion di Bandar Teknologi Kajang, Semenyih
Maaf ye saya tiada penghantaran terus ke rumah dan juga COD di tempat2 lain
 ..selepas beberapa insident..harap maklum
 
 terubat kerinduan bertahun2 tak makan meatball ikea..
sedap jugak tau..
Arief pun asik mintak..dia cakap "mama, nak daging mama tue..sedapla"
 
 ini arief punya.. dia suka sup mushrom soup
beria2 korek sampai kedasar cawan haha
 
"mesti kakak jeles tengok gambar nie ma"
 "kakak, mama belanja abang makan sebab abang teman mama jumpa customer.kakak selalu macam Tue jugak kan?"

yup saya selalu macam tue.. bila COD barang saya selalunya belanja anak makan lepas tue.. tak kisahla makan kat cafe mcm nie atau beli burger tepi jalan atau beli waffel kat kios atau beli ikan basah kat pasar haha..... sampai amana cakap .."mama, customer mama bagi mama duit lepas tue mama belanja anak-anak mama makan" saya cuma cakap "apa yang Allah bagi nie semua Allah suruh gunakan ke jalan halal .. kalau guna untuk yang haram rezeki tak berkat..  sekejap je duit nie bertahan kat tangan.. lepas tue memanjanglah duit tak cukup...cuba Amana tengok tak putus-putuskan orang beli barang2 mama? Allah bagi rezeki nie semua memang untuk anak2 bukan untuk mama sebenarnya" Amana angguk2 paham..konon paham ..kiki

alhamdulilah... sedih kan kalau dah biasa ada duit kat tangan tetiba takde duit utk gembirakan anak-anak.. mcm saya yang dah biasa bekerja... dengan gaji yang alhamdulilah takle kaya-raya tapi apa anak mintak bolehla nak bagi... tiba2 tak kerja... camana ye?

betapa pengasihnya ALLAH pada anak-anak2 saya... serius tau sekarang nie tiap kali saya shoping groceries, belanja anak-anak makan..bawak anak-anak jalan2 bercuti... waktu tak bekerja nie.. saya dapat rasa sangat "hebatnya rezeki Allah.. jika kita bertawakal sepenuhnya pada dia"  selalu saya fikir... "manalah datang semua duit nie.. manalah datang semua customer yang owsome nie..kenapalah diorang beli semua produk2 nie kat saya? orang lain kan ramai yang menjual jugak? camana diorang boleh tegerak nak beli kat saya?" lepas tue menitikla air mata.. i is jiwang now... syukur dapat merasa sangat kasih Allah tue bagaimana dalamnya pada hambanya...melebihi kasih manusia yang paling rapat dengan kita.. sesiapa yang merasa akan rasa apa yang saya rasa... bertuahla saya merasa semuanya sebelum tutup mata (POP KUIZ: cubakira berapa banyak perkataan "rasa" disini? :p)

tapi janganlah korang guna konsep tawakal ..berenti keja terus tanpa perancangan... Allah tak suruh macam tue ye.. itu nak terjun lombong namanya... kes saya berbeza.. semuanya kerana si magic ADLAN KHAIRY... teima kasih Allah untuk anak-anak yang hebat ini..membuatkan saya "memaksa" diri untuk lebih dekat padaMU...



IKLAN

 JOM SOKONG PRODUK BUMIPUTRA MUSLIM
Ia adalah keluaran Muslim bumiputra sepenuhnya dan dikilangkan oleh Tropical Bioessene Sdn Bhd di Melaka. Kilang tersebut telah diberi diberi pengesahan halal oleh Jakim. Oleh itu semua produk keluaran kilang tersebut adalah halal. Kilang tersebut juga mendapat pengiktirafan Bionexus Award Industrial 2013 dari BioTechnologi Corp. Juga dianugerahkan pensijilan ISO 9001:2008. Diharap pengiktirafan ini dapat memberi keyakinan kpd semua pengguna berkenaan kualiti produk ini

Beli untuk isteri dan bagi yang perempuan beli untuk diri sendiri tau.. 
takpayahla ngada2 beli untuk suami.. dah terang2 tulis feminine wash..ahakssssssss....







 

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ila,
alhamdulillah
moga uols terus maju jaya AMIN