ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, July 20, 2012

Truly Princess Of Mine


Macam mana comel pun si Suri anak si Tom Cruise dengan Kate tue saya tetap pandang Dalia Amana yang paling comel. Nak-nak sekarang dia dah pandai membebel dan mengomel. kekadang tahap pemikiran dia tue buat saya nak tergelak. Sekarang dia dah paham apa itu contest. Pada dia kalau masuk contest mesti menang hadiah. Haiiiiiiiiii Amana mama selalu kalah jugak ye.. Once a while baru menang. haha.. Pernah kami berebut IPAD saya cakap gini:

Ini IPAD Mama, kalau Amana nak Amana kena usaha sendiri
Masukla contest sendiri.Mana boleh harap mama je.
Amana kena pandai berdikari (rasa kelakar lak cakap macam nie dnegan budak 5 tahun)

Alaaa.. mama masuklah untuk Amana. Amana tak pandai lagi

Sebab tue Amana kena pandai membaca & menulis cepat-cepat
nanti boleh masuk contest & menang macam-macam.
Lepas tue kalau Amana dah pandai mama ajar Amana buat belog pulak.

Ye ke???????? Wah berseri-seri uolls..

Disebabkan nak masuk contest punya pasal  + takut En.Papa marah, Amana dah pandai membaca walau merangkak-rangkak. Jadilah tapi baca baku hokeyy.. jadilah di usia macam nie dia tahu membaca pun ok untuk saya. Di usia macam nie saya cuma nak dia ada keyakinan diri. Tapi saya perhati dia ada sikap macam ala-ala pengawas. haha.. Susah sikit nak mesra dengan orang. Dia tengokkkkkkkkk je dari jauh. Macam rasa selamat baru dia tonjolkan diri.. Erkk perangai mama macam nie ke? Mama nie jenis tengok orang jugak. Tapi mama suka senyum sebab nenek kata senyum tue penyeri wajah. Biarla mulut tak bercakap tapi senyum tue akan buat orang senang dengan kita & kita pun akan murah rezeki.. Jadilahhhh tak payah banyak cakap tapi senyum la selalu ye anak-anak..

Lainlah Arief.. Dia peduli hapa dia join je semua orang. Kalau orang tak layan baru dia berundur.. Itu pun kekadang tak paham orang tak mo geng dengan dia. Orang tak mo layan pun dia dok tayang muka. Situasi nie selalu jadi kat kolam renang kiki..  Tunjukla muka yang tak berapa hensem & rambut ala-ala tempurung kelapa AKA si pekan dalam nujum pak belalang tue..  Haha.. Nanti mama bawak Arief repair rambut tue ye... Opss terlebih sudah ini entry untuk kakak.. My Truly Princess .. Love u Amana .. Psss smlm tidur peluk IPAD.. Sebab En.Papa tak bagi main IPAD..peluk pun jadilah.. haha


11 comments:

ieja amieja said...

cantik mana pun tetap ank org x sama dgn ank sndr kan..tp amana pun mmg cute apa..pada akk badan dia lbh besar ckit klu nak ikut usia dia..tu sbb dia nmpk matang kot..

Liza said...

Anak laki memang mcm tu sket kot ek? My heroes tu mmg friendly, tambah2 Adam.. over friendly.. :P

Amana mmg comel la...Mama dun worry, bkn mama Amana je tgk comel, mama Adam tgk pun comell.

ReeneeRaaid said...

cutenyeeee amana :)

reeneeraaid.blogspot.com

mummY daniSha said...

hahaaa...memang pun! bg kite,anak kitela plaing comel kat dunia ni kan?hehee

-bebelmakcik- said...

waaah dah besar rupanya si Little Princess nie... Semoga makin comey lagi dan cepat pandai.. Lpeas nie boleh fight dgn Mama untuk menang banyak contest !! :)

KhaiRin : anies said...

siapa lg nk puji + syg kalu bkn kita sendiri kn?

salam ramadan buat akk sekeluarga!

Ardini Humaira said...

ololoo tomeinye :D

Aleyn said...

Cute Princess

Em's Family said...

comel amana.. mungkin anak laki ni dia lagi independent kot, tapi bagus jugak dia ada sikap hati2.. anak dara kan :)

AyuArjuna BiGoshh said...

suwittttny aamana.....amboi si pekan si arieff ya

sal-nurbeena said...

amana yg semulajadi cantiknya. Subhanallah