ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, April 13, 2012

Full Entry Hi-Tea Jacob



Muakla kome-kome asik baca entry Jacob ye? Apa nak buat dah inilah gambar yang ada. Sabor jelah ye. Baru-baru ne i buat Teaser Hi-Tea Jacobkan? Kali nie takde teaser2 dah. Kali nie  buat full entry. Dah namanya full mestilah banyak gambar sabor ye.. tengok jelah sambil sediakan baldi.. Kot-kot termuntah. Senang bila dah sediakan baldi siap2.. Bukan sediakan payung sebelum hujan ye. Kita tukar sikit "sediakan baldi sebelum muntah" :)  Kalau boring scroll cepat2 sampai gambar paling akhir. tapi kalau nak lagik cepat, klik pangkah je haha.. Terlalu banyak gambar yang istimewa. kalau boleh nak masukkan semua...



Saya terlewat beberapa minit. Adik bongsu kesayangan sayalah yang amik saya kat umah. En. Papa jaga anak-anak untuk bagi wife dia berjimba-jimba. Tapi sebelum kuar berjimba-jimba saya sediakan sarapan untuk hubby&anak-anak. Nasi lemak sotong lagi :) 

Mula-mula datang sila register dulu ye

Kita tengok deco-deco & makanan dulu ye.
Dahle sampai lambat.Makanan  tengok dulu ye?






Ok dahlah ye? Dah kenyangkan? Meh sambung citer..


Ada 3 aktiviti yang best untuk kami semua
1. Pertandingan Memasak
2. Pertandingan Teka-Teki
3. Video Istimewa Untuk Ibu



1.Pertandingan Memasak

Peace!! Mak sporting sangat senyum sepanjang masa

Mak, kita nak masak apa ne? Takde sambal pun? Camana nak masak?haha

 Ini anggur tau..

Mak, mak amik telur banyak-banyak tue nak masak nasi lemak ke?

Dapat sorang satu meja. Apron dapat dua. Satu mak. Satu anak

Seronok main masak-masak dengan mak. Tetiba je saya tak reti masak haha

 Mak dengan bangganya dengan makanan berkhasiat Jacob.

Haha. En.Papa takkan makan nie. Judge kata sandwich saya sedap tau. 
Dalam biskut tue ada sandwich telur. 
Saya&mak je yang buat sandwich Jacob perisa telur wink wink wink

Lepas penat main masak-masak; kita main makan-makan pulak
Mak beware ye kencing manis nanti

 And also gosip time muahaha


2. Pertandingan Teka-Teki

Pertandingan nie kita dikhendaki menulis jawapan yang sama
 dengan ibu kita berdasarkan soalan yg diberi oleh 
emcee Joceylyn AKA Sayang
Saya pun tak ingat apa yg saya suka sangat time nie

Mak pun ketawa besar jugak

Mak ketawa lagi :)

3. Video Istimewa Utk Ibu

Saya ada citer kat sini, saya ada buat recording untuk Hi-Tea Jacobkan? Itulah yang video yang ibu-ibu kami sedang tonton. Nak je saya masukkan video saya tapi malulah pulak hehe. Semua kat sini ibu-ibu.Mana pulak anak-anak yang chumel-chumel tue?

Kami semua berkumpul kat belakang pentas untuk beri bunga pada ibu kami selepas tayangan video selesai. Kami yang belakang pentas pun nangis; apa tah lagi ibu-ibu yang tengok video tue. Dengar video kawan-kawan yang lain pun buat kami nangis. Hidayat je yang berjaya menahan perasaan .
 Selepas itu, pihak Jacob benarkan kami menontonnya bersama-sama ibu kami.
So sahdu ye...
Oh tayang IPAD free nampak? hihi

 Touching moment.. Love u so much mak!

Selepas itu upacara penyampaian hadiah. Ala contest yang masak-masak & teka-teki tadi. tak sangka saya dapat saguhati. dapat hamper Jacob + voucer Jaya Jusco RM50. Tempaat pertama Atiqah dari Putrajaya & Atiqah jugak pemenang IPAD minggu ke tiga. Untungkan? Atiqah siap tanya saya "kak Ila menang minggu ke duakan? IPAD ke IPAD 2 kak? Boleh tengok? ekekek
 Event yang memang meninggalkan kenangan manis pada saya dan mak
Saya takkan lupa sampai bila-bila.
 Event macam nie belum tentu dapat saya hadiri lagi bersama mak.

Joceylyn AKA Sayang. Emcee yang happening
cameraman yang sporting & selalu senyum tengok gelagat kami

JACOB...
Thanks for everything....




20 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

bestnya.. liza pun tersenyum senyum baca :)

Nida Mohd said...

Wah..best1000x.. bukan senang nak join benda2 camni ngan ibu terchenta..macam saya susah la ckit, ma saya jauh kat Kota bharu sana..pape pun tahniah to u n ur mom.. :)

Unknown said...

wahh..mmg sgt happening la ila..bertuah tau ila!!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

memang best sangat.. nie pun pilih2 gambar.. nak terbuntang mata.. ila ingat nak buat entry tentang kawan-kawan jacob pulak.. muntah hijau semua org tak habis2 entry jacob..haha.. belum lagi tgok arief makan biskut jacob hehe

So Shy Lady (SSL) said...

wow syoknya... n jeles juga hehe... bila la entah dpt join event sbgini

AyuArjuna BiGoshh said...

entri akak dalam draffffffffff lagik hehehehe...dah boleh reveal ke ??? heheheheh...

madammondoq said...

wah.. nampak happening event ni.. syoknya!!

Wan Amira said...

i bace entry u, entry ayu berkali2 sebab best... betul ckp u belum tentu kite ade peluang lagi nk attend event gini

dear anies said...

happening nyer..kalu sy sure menangis bagai nk rak..hehe

norhidana said...

baca ntry nih rasa nk nngis...syhdu n seronoknyer... kenangan yg indah sgt2...

rasp said...

baca event nie pun dah mcm happening....
apatah lagi bila ada kat situ kannnn...

umiawadah said...

bestnyaaaa......seronok betul tengok...

Nisa said...

Aww, tengok daripada gambar pon dah dapat rasa how fun it was! Was this by invitation? Macam nak join je~

idasm said...

mmg terasa seronoknya. best. tahniah buat ila. lagi suka tgk ila tersenyum manis semua dlm gambar. happy go lucky orgnya... hehe...

Unknown said...

sangat best , sangat jealous , dan sangat nak merasa jugak .. eee , happening je . even cuma tengok gambar tapi boleh rasa happening nya . awesome!

Nia said...

wah,..seronoknya! nape tak letak kat sini videonya? kalau saya tengok, sure terharu, kalau citer2 psl ibu & anak ni, cpt betul rasa syahdu..hehe

whitecappuccino said...

sungguh happenninglah! makanan pun awesome!!

ashra said...

jeles nye..
hehe...sgt menarik event gini kan...
thumbs up!

Unknown said...

wah bestnyer... event macam ni payah nak jumpa.. apatah lagi dengan ibu kita.. ;)

Masya said...

bestnya... teruja tgk.. ade cream puff .. haihh bilelah ade mood nak buat ni...