ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, January 8, 2014

ME & KIDS FEATURED IN HARIAN METRO : FRISO CAMPAIGN ( 6 JANUARY 2014)


Salam kawan-kawan.. lama rasanya tak berblog.. jari-jari dan tangan saya rasa kebas sangat..dah berminggu-minggu. Minggu lepas ke rumah MIL. MIL tolong urut. rasa kurang sikit..oh mak saya tak ada. buat umrah.. alhamdulilah mak tak ada boleh bermanja lagi dengan MIL. Itulah orang kata dalam hidup nie kita tak akan dapat semua.. sekurang-kurangnya saya punya mil yang baik.. yang boleh dengar rasa hati saya.. hanya perempuan je yang paham hati perempuan..lelaki? mmm..nampak kat surface je..muahaha.. sekurang-kurangnya saya punya MIL untuk dengar keluh kesah saya.. ..ekeke.. kalau saya tak anggap MIL macam mak saya takle saya selamba badak mintak urut.. oh saya pangil MIL -----> MAMA. Mama cakap tangan saya nie kebas-kebas sebab asik buat kerja rumah haha... sila bantu..sila bantu pada yang berkenaan ye.. sebelum saya langsung tak boleh buat apa2 kerja rumah; baik tolong sementara ia masih di peringkat awal..haha.. balik nie en papa denda saya ketuk-ketampi  100 kali..

oklah...melalut memang besh.. lebih-lebih lagi bila dapat buat entry pakai lappy ne..memang beshhhh..terbaekkkk...mak bagi saya lappy tau.. mak sayalah.. bukan mil... nanti saya tunjuk lappy yang mak bagi.. baru jugak nie..lappy lama akan dijadikan bahan mainan amana&arief.. adoiii melalut pasal lappy pulak.. ok merujuk kepada entry  Photoshoot kali kedua! Disclaimer: Bukan menang contest yee

 Harian Metro:  6 Januari 2014 (Sabtu)

Saya memang dimaklumkan PIC yang advert nie mungkin akan keluar 6 Januari 2014 tapi lepas tue tak bagitau apa-apa lagi..so saya pun anggap maybe ada perubahan tarikh. En papa yang selalu beli suratkhabar pun tak beli paper. Saya pun malas nak keluar sebab busy uruskan kerja rumah. Tetiba ayah call saya & bagitau yang saudara kat Ipoh call untuk pastikan betul ke dalam Harian Metro tue saya & anak-anak. Nak jadi cerita ayah yang pelanggan tetap Harian Metro tiap-tiap hari boleh pulak beli Kosmo pada hari advert nie publish ...haha.. bagus betul... Thanks pada reader saya yang setia merangkap jiran yang tak pernah jumpa iaitu Pn Mira sebab sudi scan keratan surat khabar nie..jasa mu dihargai dik..kalau tidak mana akak nak carik ..nak tepek dalam blog cinonet nie...


TQ ye PIC sebab promote blog saya juga dalam advert nie.. Korang perasan tak saya dah watermark dua-dua gambar nie dengan blog saya..kang ada yang curik lagi macam cerita gambar Arief kena curik dalam satu online shoping tue.. ok ok sambung story nie balik..  Ada citer kelakar pasal write-up nie.. Sebelum publish kat paper PIC bagi saya baca dulu write-up nie.. Sebelum nie pun masa FEATURED IN PARENTHOTS.COM memang PIC akan bagi baca write-up dulu.. so kali nie saya baca jugakla dengan tenangnya tetiba ada satu ayat yang buat saya melompat..huwaaaa.... "Suhaila sangat benci membuat kerja-kerja rumah" adoiiiii kok ye pun saya tak suka buat keja umah janganla reavel gitu sekali ye....janganlah malukan i.. haha..kejung terus kaki i masa tue..  lagipun saya ada anak dara namanya Dalia Amana...nanti kang ada yang nak meminang Amana tak jadi sebab dengar soksek jiran tetangga "haaaa itulah mak dia yang benci buat keja umah sampai masuk suratkhabar..mesti anak dia pun macam tue" muahaha..cecepat saya betulkan ayat PIC tue.. ini boleh mendatangkan gosip di dalam rumahtangga ye adik-adik sekalian....kesian kat Amana ..nanti dia kena tempiasnya 20 tahun lagi ... ye saya memang tak suka buat keja rumah.. saya suka lepak goyang kaki sampai gemok gedempol..so what? haha... .. tangan saya ne dah naik menipis buat keja rumah tau tak... walau saya  'benci buat kerja rumah" bak kata MIL saya "tangan kamu ne kebas sebab banyak sangat buat keja rumah.....along (en papa) tolongla isteri kamu nie buat SEMUA kerja rumah (oh itu saya yang tambah) haha..

TQ Friso sebab walau saya cakap saya tak boleh nak joint any event sebab baby saya masih dipantau doktor.. pihak Friso masih memilih saya untuk joint kempen ini..malah sanggup datang ke rumah saya.. Siapalah Saya?  yang masih bertatih dalam dunia blogger.. gambar saya terselit di celah Sassy Falak & anak bekas menteri Perak.. yang sememangnya glamor tue..  Semoga murah rezeki saya & anak-anak melalui blog kecil ini.. Insya Allah.. Amin.. Saya percaya rezeki akan diberi oleh Allah melalui jalan yang tidak pernah kita sangka asalkan kita tak pernah putus berdoa dan bergantung harap padanya..

TQ pada mak yang bagi lappy canggih..boleh touch screen lagi :)
TQ pada En. Papa yang usahakan 2/3 kali carik broadband yang laju untuk wifey guna internet :)

5 comments:

dear anies said...

glamer ahkak kite ni ;-)

Mama Zharfan said...

Congrats dear ila!

MOMMYLIN said...

wow.. u mmg murah rezeki dear.

Wonderful Life with Mary Kay said...

Wah wah wah. Tahniah Ila. Maju lagi setpk. Hehe.. :)

suwara entertainment said...

congrats sis. semoga terus maju jaya. menjadi fulltime housewife adalah impian saya, dpt menjaga dan membesarkan anak2 dgn air tangan sendiri di samping manage own business. soon insyaAllah..