ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, August 13, 2010

Moment With NewBorn Baby Contest


Saya masuk contest di atas yang ditaja oleh Mrs. Simplicity
Saya pertaruhkan kedua2 gambar anak saya. 
Baru adilkan?



Nama : Dalia Amana
Berat: 3.26kg
Waktu: 10++ jam selepas dilahirkan
Nama ibu: Ilasaleh
Emel :ilasaleh@gmail.com

Detik2: Detik yang saya tak boleh lupa setiap kali tgok gambar ne. Boleh tak kawan2 nampak sarung kepala tue sepanjang mana? Sepanjang itulah kepala Amana lonjong kerana divakum. Saya tak pandai push dan Amana jadi begitu. Nak tau sarung kepala tue jenis bergetah. Kuattttttt sangat!!! Doktor suruh bawak sarung kepala balik sebagai gift (hehe) dan mesti pakai selalu untuk normalkan kembali kelonjongan kepala dia yg teramat2 itu. sampai je rumah takde siapa termasuk ibu saya yang berani mamakaikan kembali sarung kepala yang terlalu ketat ke kepala Amana yang masih lembut+lembik itu. Sampai sekarang saya masih tertanya2 bagaimanalah nurse2 di HUKMSC itu begitu teror memakaikannye (yelah dah keja diorang ) tapi saya memang kagum sebab saya sbg ibu pun seriau nak pakaikan sarung kepala itu...





Nama : Amirul Arief
Berat: 3.05kg
Waktu: Sejurus dilahirkan (dalam 10 minit kot)
Nama ibu: Ilasaleh
Emel :ilasaleh@gmail.com

Detik: 10 minit selepas dilahirkan. Setiap kali tgok gambar ini secara automatik teringat gambar Amana di atas. Tertanya2 kenapala anak2 saya ne asik kena sarung je. Arief tak kena vakum & kepala tak lonjong tapi dia pun pakai sarung kepala jugak. Bila kawan2 tengok gambar ne mesti diorang tanya "Kenapa ikat kepala ne?" Saya pun tak tau jawab. kalau masa Amana saya tau lah jawab .."Kepala Amana lonjong sebab vakum" Tapi Arief???



Note: Momen2 melahirkan memang saat yang terindah walau ketika itu saya bersabung nyawa antara hidup dan mati. Antara kesakitan dan kekuatan. Antara kepenatan dan kepayahan..
Buat anak2:  kalau ketika dah pandai membaca dan blog ini masih ada ...jadilah anak2 yang baik kerana mama bertarung nyawa melahirkan kalian dengan kesakitan yang tak terperi..
Buat suami2: :Hargailah pengorbanan isteri kerana dalam kelemahannya masih punya 1000 kekuatan untuk melahirkan zuriat sebagai hadiah tanda kasihsayangnya padamu. Janganlah berkeras dengan isteri kerana dengan kelemahanya itulah kamu begelar BAPA/PAPA/AYAH/ABI......

1 comment:

Mrs. Simplicity said...

SALAM, ENTRY REVIEWED. SEMUA SYARAT CUKUP. THANKS SUDI JOIN CONTEST SAYA YE :)