ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, March 23, 2017

selamat tinggal credit card..ini cara saya..jom tiru

 
 
Assalamualaikum semua
Saya nak share berita gembira di hari jumaat yang mulia
inilah jihad kecil saya untuk diri saya
insya allah ada beberapa hutang kecil-kecil yang akan jadi makanan "biskut kuning" nanti
 
 
 
 
Alhamdulilah akhirnya secara rasmi dah batalkan card credit
Selepas hampir 14 tahun menggunakannya sejak umur 23 tahun.

Dari had limit hanya rm3k sehingga had limit 20k...
Dari kad biasa sehingga ke gold card
Dari usia 20an hingga 30an (nasib tak cecah 40an)
Berkali-kali cuba tutup dengan bonus dan personal loan tapi gagal
Gagal kerana kurang ilmu dan hati pun tak cekal
Bukan main seronok ada gold card
Sedanangkan lebih seronok "bebas hutang"

Alhamdulilah rupanya "biskut kuning" jalannya
Syukur dibukakan jalan dan dipertemukan dengan yang ada ilmu
Belajar dari rakan-rakan yang ada ilmu emas dan riba

So lepas nie pakai debit card je ye
Tq Nur Ammar Hafiz untuk segala perkongsian yang secara tak langsung
banyak membantu keluar dari card berhantu

Alhamdulilah FUNGSIKAN EMAS ANDA
walaupun emas itu hanya 2g
Pusing-pusing sampai semua hutang selesai
Kenapa nak malu masuk ARRAHNU? Masuk bank relex pulak kan?
kita mencagarkan harta kita bukan harta orang
so awat hang nak malu masuk arrahnu?
 
kalau nak tau peniaga-peniaga wanita di kelantan
inilah caranya
mereka pusing-pusingkan emas untuk meniaga
so lepas nie tak yahlah nak buat statment
"perempuan Kelantan kat pasar siti Khadijah tue kalau pakai emas sampai ke siku"
hello itu modal pusingan meniaga diorang tau
kita je yang tak tau

 
sebelum saya tutup saya redeem cepat-cepat point saya
haha
ini toys baru amana
nanti nak ajar amana masak guna benda nie
bolehla dia belajar masak sayur bagai


JEMPUT LIKE FB SAYA TENTANG INFO-INFO EMAS
017-3201998
 
PANDORA 916 BY GELIGA GOLD
DINARPAL
PUBLIC GOLD
POWER GOLD


 
 

1 comment:

- dieyana - said...

Alhamdulillah, kite mmng tk pernah ada kad kredit hihi..

dan power gold, Alhamdulillah satu gram satu bulan... itu lah yang mampu..insya-Allah, sikit2 lama2 jadi bukit