ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, January 22, 2018

Kerana khairy saya memandu😉

Antara perkara yang sangat saya syukur sejak anak ketiga disahkan maslah jantung dan saya cuti tanpa gaji dua tahun adalah saya mampu memandu sendiri!

Sebelum kawin; mak adik-beradik lain yang selalu bawa saya ke sana sini..kat universiti ada je rakan baik dan kakak angkat hantar atau saya sanggup je jalan kaki ke kelas... bila kerja kalau outstation pun driver atau ada rakan hantar sampai balik rumah.saya memang bernasib baik ada je orang nak layan kerenah saya yang tak reti memandu walau ada lesen Nie🤣

Alhamdulillah sejak jaga Khairy memang saya bawa kereta sendiri dan pernahlah accident dengan Khairy sampai bumper depan tertanggal🙄 tapi alhamdulillah memang Allah selalu pelihara saya dan Khairy walaupun pernahla saya memecut selaju2nya bila anak kedua Arief masuk hospital sebab sengaja telan guli!

Dan paling syukur boleh drive ke rumah mak ayah terus bila dengar mak tak sihat. Mak mengadu kebas-kebas satu badan.. darah tinggi naik banyak.. tadi anak buah si Aisya pun demam siap muntah atas lantai..ya Allah sian semuanya..

Alhamdulillah juga malam2 buta pun saya dapat drive sekarang.. jam 11malam lebih kurang sampai rumah dengan Adam dan Khairy..

anak perempuan saya nanti pun kena pandai drive jugak!

gambar2 Nie semua gambar kenangan saya cuti tanpa gaji dan berniaga online.. kehadiran Khairy betul2 mengajar saya erti sebenar "cekalnya hati ibu" . Saya dah tak peduli apa pun asalkan saya survive dengan anak-anak. Saya tak heran pun sesiapa nak menyakitkan hati saya sebab saya tahu Khairy selamat lahir pun demi nak saya terus kuat dan hidup. Jadi perlu kita pedulikan orang yang tak menyayangi kita atau yang nak menyakitkan hati kita dan anak-anak? Ramai lagi yang sayangkan kami terutama keluarga saya.. makayah saya..adik-beradik saya..

Dalam hidup nie memang banyak yang kita nak ubah dan patah balik kalau lah boleh naik mesin masa sebab banyak kesilapan yang kita buat terutama dalam memilih satu dalam banyak pilihan dan perkara.. Tapi perkara yang saya tetap nak adalah 4 orang anak ini tetap di samping saya... Saya sangat tak sangka bila fikir-fikir sendiri... Tak sangka saya ada 4 anak.. semoga mereka jadi org beriman dan boleh doakan bila saya tiada seperti mak saya hari2 bacakan doa untuk arwah nenek saya..

No comments: