ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, July 25, 2014

Bella Hana @ Bangi Gateaway

 ASSALAMUALAIKUM


Saya ada letak gambar Khairy yang ini di FB & ada yang tanya saya shopping di mana? Okeylah demi tak menghampakan kawan2 saya buat special entri untuk butik nie. ini bukan advertorial. Saya memang macam nie kalau saya suka sesuatu saya akan promote di blog saya. Kat label PROMOSI nilah saya promote sesuatu yang saya suka. Saya nak promote beberapa onlineshop juga yang saya suka .. saya ada beli blouse & pin cantik utk tudung.. nanti saya share bila ada masa tapi saya buat butik nie dulu ye..

nie asistant butik yang sangat ramah melayan saya and adik saya. sebenarnya saya dah datang dua kali butik nie. first time saya datang dengan adik saya sebab dia belanja saya beli tudung..kami datang malam..  bukan saya je dia belanja..dia banjer kakak dia yang lagi 2 orang hihi (kami  4 beradik perempuan ..ada sorang je adik lelaki)   adik yang banjer nie dapat bonus.. so apa lagi grap cecepat ye.. haha... esoknya pulak saya repeated lagi datang butik nie dengan amana& khairy.. saya selesa kat butik nie so saya datang lagi.. selesa dengan keramahan adik2 nie & kawasan butik yang luas sejuk... banyak sebenarnya butik2 tudung  kat Bangi Gateaway tue tapi bila kenangkan keselesaan saya malas nak pegi tempat lain.. lagi2 bila bawak si khairy ...keselesaan khairy paling utama.. Opsss saya mintak izin adik2 nie ye nak amik gambar.. Kalau ramah2 macam nie senang nak berborak :) Betulkan orang kata kekuatan sesuatu syarikat adalah pekerja2nya :)

 suka kain kat patung tue..insya allah nanti ada rezeki nak beli :)

 see cantikkan kawasan butik nie..luas & selesa..deco sangat cantik..
saya suka lampu tue..mulala berangan nak beli lampu macam tue ..letak kat umah haha

 adik saya belanja butterfly shawl & saya beli sendiri satu tudung instant malam tue.. 
bila datang kali kedua dengan amana saya amik shawl halfmoon pulak
nanti saya tepek gambar saya pakai shwal tue ek


 ada jual blouse2 utk santai & ke office..not bad.. 
nanti kalau masuk keja balik..insya allah saya beli blouse2 kat sini je

Fitting room yang besar & selesa

 rambang mata..tak mahal sangat.. ada yang RM6, RM8 and RM12

mesti korang cakap apa yang selesa sangat kat sini.. sebagai ibu bila saya nak shoping ..saya nak shoping di tempat yang saya tak risau utk lepaskan anak2 sementara saya ralit membeli.. dan khairy..paham2la khairy tue. dia tak boleh di tempat yang sesak sangat.. eh saya bawak jugak di ke Downtown Bangi ye.. tapi semuanya serba cepat.. sesekali saya nak jugak bershoping dengan santai. dengan tenang.. walau jadi ibu takkan pernah tenang sebab sentiasa mata melilau tengok anak-anak
 mama pilih tudung..khairy pilih bunga utk mama nak?

 jauhnya bunga tue... haha.. teronggeng2 nak try capai

 khairy dah mula memanjat.. 
so dia suka pegang2 tiang pamer tudung tue..
pastu sengih bangga sebab dapat berdiri haha..

 dalam fitting room pun ko main ye dik

mari lumba merangkak!!

adik2 butik nie kata ..yang buat kudap2 nie adik bos diorang.. sedap! dua kali beli

 haaa..bukti kesedapan kudap2 tue..

 inilah keselesaan yang paling utama untuk seorang ibu..PERCAYALAH..

 saya dah dapat..anda bila lagi?
ini gambar anak adik saya yang banjer saya shawl


# Sebenarnya serba salah nak beli bju raya.. Serba salah nak mkn sedap2.. Tapi kehidupan kita perlu diteruskan tapi tak pernah lupa saudara2 Palestine kat sana.. Semoga apa yg kita beri & usaha walau sikit dpt ringankan diorg.. Walau sbenarnya penderitaan diorang tak tertanggung.. Semoga dengan kita turut mempromosikan perniagaan sesama Muslim akan menjadikan mereka lebih kaya dan mampu membayar zakat & memberi sedekah dengan lebih banyak & dapat menyumbang pada saudara2 kita yang diseksa di Palestin, Syria & Burma...

#Saya bukan sahaja buat advertorial berbayar ye..saya akan buat kalau saya suka. FOC! apa yang saya dapat in return? Korang percaya tak rezeki kita pada orang..rezeki orang pada kita? Bila saya start jadi dealer Ekstrak Kacip Fatimah-UTM yang selalu promote adalah customer2 saya.. mereka promote sendiri pada kawan2/family mereka sendiri.. tanpa saya request pun.. Dan order yang paling banyak saya pernah terima adalah 13kotak sekaligus! Dan saya mula merasa "pulangan" ini adalah kerana saya selalu juga promote sesuatu/servise yang saya suka di blog&FB saya tanpa bayaran pun.. Allah Maha Mengetahui niat kita.. Kita niat baik..Allah akan aturkan yang terbaik juga untuk kitakan? Semoga business muslim2 di luar sana selalu suksess & jangan lupa pada saudara2 kita yang ditindas bila dah kaya & berjaya ye.. Sedekah tidak akan memiskinkan orang kaya malah akan lebih kaya kerana Allah dah janji satu cabang sedekah akan menerbitkan 7 cabang rezeki.. Insya Allah!!










3 comments:

Anonymous said...

kenapa nama butik ni sama macam butik HANA BELLA kat seksyen 8 bangi tu eh? rasanya butik HANA BELLA tu launch dlu..

areefa said...

Xpernah sampai lg bangi gateway...huhu

Anonymous said...

ye betul butik HANA BELLA tu dah lama. kenapa la butik bella hana ni pakai nama yang sama.