ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, February 4, 2013

Hilang S3 tapi diganti Allah dengan pretty princess bedroom yg sangat comel. Allah sedang menguji saya utk terima yg lain :)

Salam kawan2 yang masih sudi jenguk belog yang suam2 kuku sekarang. Sekarang ne pun saya tak dapat nak type banyak2. Perut saya sakit gile. Tapi saya gigih bukak notebook sebab tadi bos suruh followup something dgn consultan. Dah setel so saya jenguk kejap sbb ada cerita gembira nak share.. Opss sebanarnya hari ne saya MC & dapat dua hari MC  tmasuk esok. Saya cekup hari ini dan berat saya turun lagi 3 kg. Dari start prgnt dan sekarang dah masuk 4 bln tiap2 bln berat saya turun.. risauuuu.. dr cadangkan masuk air.. .. doc jugak suruh amik suntikan utk elak muntah berpanjangan.. dan hari ne dapat vitamin yg ada lambang appeton.. mmmm..paham2la klau appeton tue apa tujuannya.. vitamin yg lepas ditukar dgn appeton ne.. tapi yg buat saya lega... bayi sihat alhamdulilah.. itula sumber kekuatan saya tiap kali prgnant.. tgok baby dalma skrin tiap2 bln.. badan lemah gile tapi bila tgok baby membesar dgn sihat ..hati sayu & jadi kekuatan utk saya teruskan sehingga 9 bln.. menangis sorang2 tadi dalam keta bila tgok gambar baby.. sihat rupanya baby.. ingatkan tak sihat.. doktor pun ada tanya saya stress ke? asik muntah & berat turun, makan tak selera... mmmm..hsbd pun risau katanya lagi teruk dari amana & arief...

ok berbalik kepada tajuk. Kawan2 taukan saya hilang hp? dalam tue mcm2 ada. tapi jujur saya reda & tenang je. hilang hp bukan hilang anak... ye tak? sesuatu benda material yg saya boleh carik semula..  bukan saya tak sayang hp tue tapi entah mana rasa reda tue datang. masih mencari kat mana silap & dosa sampai allah amik hp tue. dan akhirnya.. biarlah..

Allah sedang berbicara tentang sabar dan iman... saya suka frasa dalam "bila cinta bertasbih'/ayat2 cinta.. itulah yg saya hadapi.. Ketika saya beli hp itu..hanya saya yg gembira.. bila hilang saya seorang yang terasa.. terasa tetapi reda ye..  tetapi bila Allah bagi katil yang cukup indah seperti di atas; ada dua hati yang gembira dan berbunga iaitu Amana dan saya.. Sebagai ibu melihat anak ketawa & melompat2 gembira itu adalah terapi yg paling mujarab.. saya akan sambung citer lagi di mana saya dapat katil ne..

YANG PALING PENTING IA ADALAH HADIAH DAN TIDAK PERLU KUAR SESEN PUN & IA UMPAMA HADIAH YG JATUH DARI LANGIT KERANA IA ADALAH "GOODWILL" DARI JURI. - SEPERI YANG DIKATA OLEH PENAJA. SAYA TELAH CLARIFY YANG SAYA BUKAN PEMENANGNYA TAPI YELAH KALAU ALLAH DAH KATA "KUN FAYAKUN" SIAPA BOLEH MENIDAKKAN REZEKI KITA? ...  ALHAMDULILAH DENGAN REZEKI YANG ALLAH BERI ..

p/s: hari ini ulangtahun perkahwinan saya & hsbd yang ke 7... mmm dah 7 tahun ye? kejap je...
p/s/s: saya akan sambung citer sebenar  hadiah ne nanti ye..perut dah mencucuk.kena baring ne...




9 comments:

MOMMYLIN said...

t.care ye mummy...

Wansteddy Tales said...

Ujian darinya bila kita redha, insyaAllah berganda2 ganjaran lainnya yang DIA beri, insyaAllah... Tahniah Ila :D

Mama Zharfan284 said...

congrats ila!! i tumpang hepi :)

"CT CoMeL" said...

cantiknyerrr......best...best...

Rosmawani♥ said...

jaga diri ye kak.. bhaya tu berat trun byk.. :) insyyaallah ade hikmah kan sebalik kehilangan tu :)

Unknown said...

cantiknye bedroom set nie...mmg cantik!!!! =) alhamdulillah rezeki

yumielufya said...

Hara kak ila dapat hadapi semua alahan ni dengan Sabar..tahniah utk set katil utk Amana tu..siyess sungguh cantik giler..tak sabar nak tgk gambar Aman amelompat2 atas katil tu..

azhariahzuber said...

X sbr nak tau mn fpt hadiah tu. Supercomel

suwara entertainment said...

due bila ni kak? take a good care k :)