ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, April 8, 2019

Arief dan bola

Arief dah joint kelab bola. Dia nie terlebih tenaga. So kena carik jalan nak salurkan tenaga dia.. Lagipun dah sampai masa beri tumpuan pada Arief pulak. Khairy alhamdulilah makin stabil. Arief joint kelab Bangi FC. Yuran pun alhamdulilah tak mahal sangat. Pendaftaran RM200. Dapat satu sut baju, seluar dan stoking Bangi FC. Bulanan RM50. Training setiap Sabtu & Ahad pagi.


Pagi-pagi kena cahaya duha.. Banyak vitamin dan khasiat. Dulu masa khairy baby.. Saya ronda padang tiap-tiap pagi supaya khairy dapat cahaya duha. Ustaz darul shifa pesan pagi2 baca selawat jantung utk Khairy. Caranya letak tapak tangan kanan pada dada khairy dan mengadap kiblat masa waktu duha dan baca kan selawat Jantung 7 kali . Apa lagi saya ronda padang sekali lah.. Bukakan baju khairy. Letak khairy dalam stroller.. Berpeluh2 kami dua beranak di bawah cahaya duha yang berkhasiat. Now bagi arief pulak bermandi cahaya duha setiap hujung minggu. Semoga Arief makin sihat dan cergas. 


 Keciknye jaga pintu gol haha

Arief dia memang suka berkawan. Jadi biarlah dia bercampur-campur. Belajar focus.. belajar sabar.. Semoga dengan sukan boleh beri kesan positif pada perkembangan Arief. Sejak Khairy lahir memang saya terabaikan Arief.. Jadi sekarang masanya nak gembirakan Arief bila Khairy makin stabil. Semoga belum terlambat untuk gembirakan Arief. Arief lambat membaca. Kami masukan kelas membaca one to one. Alhamdulilah dah boleh membaca.  Sekarang masukan pula kelas matematik yg cuma ada 5 student dan diajar sorang guru. Mahal sikit tapi inilah pengorbanan parents. Takkan selamanya nak biarkan Arief.. Cukuplah terabaikan masa dia kecil2 dulu disebabkan focus pada Khairy. Semoga Allah atur yang baik-baik untuk anak-anak saya.

 Tengok tue ..org pandang depan dia pandang camera haha...

Tiap-tiap hujung minggu kami hantar Arief main bola. Start training jam 8 pagi sampai 10pagi. Selalu suruh Arief isi perut dengan biskut atau roti. Kami pulak pergi sarapan best-best haha.. Bungkuskan Arief makanan. Kadang2 pegi pasar sementara tunggu Arief. Alhamdulilah seronok habiskan hujung minggu dengan anak-anak ...
 
Adam nampak sangat suka bola.  Dia sampai je selongkar tempat bola-bola tue. Kadang-kadang dia dah masuk padang dulu training dengan abang-abang yang lagi besar dari dia. Puaslah menjerit suruh dia duduk tepi je. Adam memang ada gaya pemain bola sebab badan dia walau masih kecik dah nampak tough haha.. Arief kurus kering. Khairy lagilah kecik je.
 
Khairy bila nampak arief main bola. Mulalah request nak kasut bola nak main bola. Tapi saya rasa belum sesuai lagi khairy nak main bola. Tenaga kena banyak. Lari kena laju. Kalau Adam nak main bola saya izinkan. Tapi khairy tak payahlah.. Khairy main tendang2 bola je tepi padang dengan mama.. Mungkin khairy boleh mula dengan sukan memanah. Nanti saya carikkanlah kelas yg reasonable.. Kalau mahal sangat nanti mama carik aktiviti lain yg sesuai utk Khairy  ..
 
Saya nak anak saya sihat dan keluar peluh bukanya nak diorang jadi ahli sukan haha.. Saya tak nak diorang asik dengan gajet jadi pilihannya mestilah sukan di pagi hari. Takdenya anak-anak nak duduk bawah cahaya duha tue tanpa buat apa-apa . Betul tak?
 
 



No comments: