ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, January 22, 2013

Arief & Kak Mar (bibik)

Alhamdulilah my anak buah yg comel Qaseh Iman Alisya telah selesai kenduri akikah. Sangat seronok sebab dapat jugak makan. Oh kambing rendang manis tue sangat sedap walau makan tak banyak. At least yg dalam perut ne dapatla merasa makanan akikah sepupunya.. Amana & Arief paling seronok asik berlari je. Amana seronok jumpa budak sebelah rumah mak. Beza setahun dari Amana. Asikla diorang bermain. Elok je berkawan. Siap pg main padang. Sampai kita plak sibuk mencari.

Setiap kali kenduri mak akan panggil sorang pembantu-kak mar dari indonesia. dah bertahun2 mak selalu panggil kak mar ne mengemas rumah dua minggu sekali atau kalau ada event. rasanya adalah 4/5 tahun kot kitaorg kenal kak mar nie..

Arief & amana pakai baju sepasang warna pink. tetiba adik bongsu report tentang arief yang berbogel main air sorang2 kat bilik air.melompat saya sapalah yg bukak baju dia ek?

Kak Mar, sapa yang bukak baju arief ne& bagi dia mandi. Dia dah mandi..

Kak Mar yang bukak.

Kenapa bukak? dia  dah siap pakai baju utk akikah  (tanya elok2la. Walau dia hanya pembantu aka bibik kataorg tapi banyak pertolongannya pada kami sekeluarga)

Arief yang mintak.Katanya bajunya basah. Mintak seterika bagi kering. Pastu katanya nak kencing & mandi

(Tepuk dahi & start bebel) Amboi Ariefffffffffffffffffff. Tak padan kenit. Mengarah2 orang ye!! Mama tak penah suruh Arief arah2 Kak Mar. Keluar dari bilik air sekarang jugak!

(dengan bogel & senyum paling cute) Mama.. (sambil peluk2 kaki saya) Arief nak mandi.. Hanya satu.. hanya satu.. lagu (eh nyanyi lagu yg en papa selalu ajar dia pulak)

Kan dah mandi kat umah tadi.Dah pakai baju cantik

Alaaaaa...

Ok2.. Nanti dah habis main air . panggil mama

(Geleng kepala jela...)  

kecik2 dah pandai mengarah.. tapi saya tahu dia bukan mengarah..dia guna kecomelan & kepelatan dia supaya org ikut cakap dia. kalau saya sbg ibu pun kalah inikan kak mar yang sangat sayang anak2 saya... anak2 saya mmg boleh berborak sakan dgn kak mar. amana lagila siap cerita macam2.. kadang2 nak je cakap.. sudah2la tue amana .. asikla mengacau kak mar tue.. bila kak mar nak siap kejeeee

2 comments:

Liza said...

Cair Kak Mar.. Tu yg bg mandi gak tu. Haha. Comel je Arief.

AdaM Hawa said...

hehehe.. arief.. arief..