ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, May 20, 2015

Amana Jadi Konsultant

Gambar nie amik belakang rumah je. Belakang rumah saya ada lorong.. so tiap kali saya menyidai kain atau memasak anak2 mesti request nak main kat belakang rumah nie. sampaikan basikal pun dah letak kat yard belakang tue

Semalam saya borak2 dgn Amana
Amana, jom teman mama beli eskrim. Mama stress.. mama nak makan eskrim banyak2
Oh bila makan eskrim hilang stress ye ma? Makan nasi tak hilang stress?
(haha.. terus saya gelak.. hilang stress mak Amana)

Saya& Amana otw nak pegi kedai semalam
Mama, kenapa mama stress? Mama stres sebab mama masuk keja balik ye? Mama dah biasa jaga khairy & business kan? Sebab tue mama stress kena keja balik?
Mama keja sebab nie jawapan istiharah mama kat mekah dulu.. Stress ke tak bukan masalahnya..Kalau Allah bagi petunjuk kenalah ikut
ooooo... paham..paham...
kadang2 kita rasa sesuatu tue tak elok untuk kita sedangkan itulah yang baik utk kita di masa depan. samalah macam adik sakit. mama ingat semua tue benda buruk. tapi adik sakit ada hikmahnya. kalau bukan sebab adik sakit .. Amana tak merasalah nak pegi mekah&Madinah..
Ala mama nie.. asik2 cakap gitu


Mama, mama stress sebab bos mama suruh buat keja banyak2 & cepat2 ye?
(pandai2 je dia dignose. tak habis2 nak korek cerita budak kecik nie)
mama janganlah stress..Amana kat sekolah pun stress jugak..cikgu asik suruh buat keja banyak2 & cepat2.. penat Amana..Kalau Amana stress Amana tidur je dalam kelas..
(HAHA.. Memangla ko nak kena lepuk Dalia Amana!!)


Amana jelah anak perempuan saya.. lawan bercakap.. lawan gaduh... Tapi kekadang sakit ati jugak sebab dia jenis suka melengah.. saya pulak tak suka perangai melengah2 nie.. Amana makin besar.. boleh jadi teman borak.. tengok dah jadi konsultan mama.. 
HILANG STRESS MAMA.... 

 

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ila,
he3
memang kaedah terbaek ilang stress adalah berdialog dengan anak kan3