ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, September 2, 2015

RAK BUKU DIY! GUNA JARI PUN BOLEH!!


Assalamualaikum semua
Selamat menyambut September
Dah berhari2 tak update blog...
Moga2 bulan September baik2 untuk saya dan anak2
Bulan lepas banyak ujian2 kecil

 Sejak Khairy lahir ..
 dugaan yang lalui masa menjaga Khairy tue saya panggil ujian2 besar
saya rasa sekarang saya boleh tempoh ujian2 lain insya allah
Sebab tue saya panggil ujian2 yang terkini adalah ujian2 kecil
Ujian2 besar saya dah lalui sejak Khairy lahir
sampailah kami pulang dari Mekah&Madinah

tapi biasalah kalau ujian melibatkan anak2 nie saya lemah sikit
Lebih2 lagi kalau Khairy yang tak sihat
Adohai
Okey bulan Ogos yg banyak ujian kecik tue dah lepas
Dalam saya asik MC & EL dan cuti pun saya dapat siapkan statistik opis
HOREYYYYYYYYYY
Nak lompat bintang
Mekasih kat kakak opis sebelah partition yg banyak beri tunjuk ajar
(haha dia bukan baca blog nie pun)

Doakan September beri kegembiraan pulak
Insya Allah 
Amin 

Oh saja nak share
Masa saya kat mekah dulu
ada sekali tue masuk je ruang kaabah utk tawaf
ya allah ramainya manusia
saya jadi terhenti & berdiri lama
saya tengok je lautan manusia
Kecutnya hati saya.. mampu ke saya buat tawaf nie
simpan dalam hati ketakutan tue
Saya pandang Amana
Amana pun takut.. saya tau.. dia pegang kuat2 tangan saya
Amana mesti takut terlepas saya di lautan manausia
Saya tunduk dan bisik kat telinga Amana
"Amana jangan takut. Malaikat banyak kat sini jaga budak2 macam Amana. 
Kalau Amana lepas dugaan kat Mekah nie percayalah Amana akan lepas semua ujian dugaan kat dunia nie."
Amana angguk2 sambil tarik nafas
Saya pun tarik nafas jugak
Hati sendiri takut. Tapi nak anak jadi  berani,kenalah tunjuk hebat..huwaaa
Alhamdulilah now saya tengah menaip nie.. saya dah lalui ujian di Mekah bersama anak2 
Alhamdulilah
satu pengalaman yg sangat manis & indah utk dikenang :)
Rindunya kat Mekah.. Musim haji nie.. moga2 dapat tunaikan haji sebelum umur 40 
Alamak lagi 5 tahun je...

Okey mehla share story shoping lagi
Kalau hati rasa bosan meh buat cerita yang tak bosan
Online shopping!!!

 Cantik tak rak nie?
Rak yang ada ukiran munga2(bunga2) kat tepi
Kemas sikit Al-Quran dan buku2 saya sejak ada rak nie
Kalau dulu semua buku saya terbaring
Pastu tak  dapat kenalpasti buku yang ada
Siap berabuk lagi..kiki..
Bila dah tersusun elok berdiri macam nie baru senang nak carik buku 
Saya pasang rak nie sendiri tau
Hebat tak?


 Nie rupa rak yang sampai tue
 DIY tauuuuu
dalam hati kalau tak dapat pasang nie
habislah
dah banyak beli rak DIY tapi satu pun tak reti pasang
semua mintak org lain yg selesaikan
 buat separuh jalan pastu give up haha
 
 ada cara2 nak pasang
kacang jeeeee....
Khairy pun boleh pasang takkan korang tak boleh pasang kot :p

 
 susun2 rangka rak nie


korang tak caya khairy yang pasangkan?
 tengok tue khairy yang pasang
 
 tak payah pakai paku
tak payah pakai skru
sebabnya rak nie  dah ada ruang utk masukan setiap pecahan kayu tue
macam org2 zaman dulu nak buat rumah
mana ada pakai paku bagai

 taraaaaaaaaaaaaaaa dah siap
macam tak caya saya yang pasang sendiri
eh Khairy yang pasang hihi
cantik tak?
Minat nak beli?
barangannya mampu milik
cantik & mudah dipasang

nak beli kat mana?
TUNGGGUUUUUUU






8 comments:

Rizziela said...

cantik

aeinna Musa said...

Tak sbr nak tahu beli katne

echa takashimaya said...

cantik rak putih! bestnye amna dengan khairie kecik kecik dah dapat jejak tanah suci. Moga murah rezeki lps lps ni dapat la p Mekah.amin :)

Cahaya said...

wahhh memang cantik... post cepat-cepat shop link tu ye.. ; )

adianiez AIDA said...

nak beli !!!
share la nak beli kat mana ?
tq ye...

shark said...

comey kaler putih sebab ai peminat kaler putih hehe ;p
inggeris style katanya ;p

Aishah Amin said...

senangnya pasang, anak2 macam main lego je
Aishah

ayu Ismail said...

nanti info ya beli kat mana..nmpk cantik