ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, August 18, 2018

Cerita -ceriti

  bukak-buka blog nie
Nampak gambar lauk
apa korang rasa?
makin lapar ke makin kenyang? hihi
hujung minggu kebiasaan saya masak lauk sekali je
kalau lauk habis malam kita g makan mamak ye kiki
 
SIL Maiza Marlinda yang belikan tefal. Terasa mcm mak-mak bila start beli periuk-periuk Nie.  Takkan beli omeh je.. perkakasan rumah kena jugak bertukarkan?
 
Air zam-zam tue pun SIL uruskan sebab ada pakcik buat haji dan pos dari Mekah. Air z-zam tue "ubat" khairy. Dah lama sangat stok air zam-zam putus sebab kecoh dengan air zam-zam tiruan. Dulu masa Khairy dari kecik bila buat susu atau Khairy minum air kosong saya akan blend air zam-zam + Zaiton untuk jantung Khairy. Tau tak Zaiton tue menguatkan jantung?

Parcel lagi satu tue supplier poskan.. bulan nie dengan bulan lepas asik restok produk supplement and Beauty untuk Kokoadik Blogshop. Alhamdulillah semua payment Setel kecuali satu supplier tak bagi bil..mesti lupa bil mcm biasa tue🤣

Ada nampak mummy happy?
 
 
Kutip lagi hasil di pasu cili boleh 2x masak Nie
Alhamdulillah
Jimat duit sayur boleh beli omeh hahaha
 
Daging salai tue makan kat Itik Salai Masthar kat situ ada itik salai..keli salai.. sedap..pekat kuahnya.mabeles! Uolls waze pun ada dalam tue..
 
tempoyak daun kayu beli kat Watie Hendrick .saya beli 5 bekas terus.. 1 bagi adik.2 bagi mak. 2 saya punya.. amana suka tau lauk tempoyak..seronok ada anak yg pandai makan lauk kampung mcm kita. sebekas rm10 je.   Semua rasa cukup! Masam manis pedas!Tak kedekut bahan. Petai daun kayu serai!pekat! Kalau makan dengan ikan goreng kembung lagi sedap.tadi makan dgn telur dadar je.. rasanya mesti rumit nak buat terutama part hiris serai..nasibla i boleh beli je.. hahaha..
 
 saya hantar lauk kat mak
si aisya anak adik bongsu saya siap baju tidur lagi
"aisya nak tdo dah ..mak ngah datang pulak"
 
 nie anak adik saya no 3
Bila tak jumpa sebut-sebut
Bila dah jumpa gado-gado
 

Muka bangga dapat paw emaknya
Ada customer nak ekstrak kacip Fatimah utm
Jadi tadi cod je kat Mydin area rumah
Dalam kereta khairy dah berzikir "Lego Lego"
Punyalah keraskan hati dengan alasan kat Khairy "mama kan cakap sebulan satu lego.boleh beli masa gaji sahaja.mama belum gaji"...
Tapi tak sampai hati
Belikan untuk Khairy dan Arief
Yang Arief punya yg besar tue sebab sebelum Nie dia memang dah request
Dengan Arief berjaya kebalkan hati
Dengan Khairy "mama tak kuat"
 boleh je reward diri beli bead pandora takkan beli mainan tak sampai rm30 untuk anak tak bolehkan?
Jadi mak mengalah
Amana tak dapat nie sah2 muncung
Adam takpe dia bukan Paham pun

 
 
Assalamualaikum dan Morning mak mertua,
Ada tak mak saya bagitau saya nie rajin berkebun? 
 
terapi and hobby saya
Nampaknya kangkung yg ditanam hidup
Beli kangkung kat pasar malam...
Tengok akarnya mcm segar..
Terus cucuk2 dalam tanah
Hampir kesemuanya hidup..insya allah
Kunyit tue pun saya semai guna kunyit hidup
Pokok cili yg tak henti2 berbuah tue pun saya campak cili2 yg buruk
Ada daun bawang pun saya campak bawang2 yg dah buruk
 
 
nie terbeli tanpa sengaja
sempena emas jatuh teruk
takkan tak beli satu pun kan?
pandai-pandailah pusing-pusing duit haha
 
dua ank magic
tdo nyenyak
memang hobby saya amik gambar anak tidur
oklah nanti sambung sembang ek
nak buat keja opis
 

2 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

Hi Ila...

Siti Yang Menaip said...

cantik bracelet emas tu.. tingin nak mula kumpul insyallah pelan2..