ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, April 25, 2011

Review Great Cloth Diapers Change @ Bling Luster- Part 1




Seperti yang pernah saya war-warkan disini dan disini alhamdulilah saya dapat juga join event yang happening ini pada 23/04/11(event pagi) dan 24/04/11(event malam sebab tukar CD after jam 12mlm). Saya hadir bagi kedua-dua sesi iaitu event pagi yang bermula seawal 10.00 pagi dan juga event malam yang bermula pada jam 10.00 malm. Cerita je pun tak best..Biar gambar bercerita
EVENT PAGI

Saya bangun pagi dan keluar bawa anak-anak sarapan & terus beli lauk siap untuk makan tengahari. 
Balik ke rumah dan tinggalkan Arief yang sudah meragam dan terus ke Bling Luster bersama Amana.

 Amana yang teruja dapat goodies bag. 
Dia tak tau dalam tue barang mama dia je.hehe

 Masuk je pakai tag nama

 Banner bersama-sama nama penganjur

Dynas you ne kurusla..camana i nak jadi mcm you ek?
Dia sangat peramah.

Cuba tengok Amana yang selamba tue. 
Dynas sibuk bagi talk dia pulak sibuk bermain di sekeliling Dynas. Tak takut org pun.
Eh perasan tak yang preggy tgh duduk tuelah Hanz-Thehoneybunch

Korang tengok comel tak dia?Wah melongo je saya tengok dia bercakap. Muka dahla cantik. Body dah la mcm anak dara. Opsss dia dah kawin tau!! Dahla peramah & asik ketawa. Saya pun takleh guess umur dia berapa. Dia bagi talk untuk babywearing. Jenguk kat sini ye malaysianbabyweares.org . Akhirnya saya tahu nama dia Adriana Thani. Leturer di Segi College. The best part yang nak tergelak bila saya tanya "you ngajar apa?" dia boleh jawab " i ajar masscom dah takde subjek babywearing kat situ" Sepontan kami sama2 gelak.. Boleh tahan si mummy comel ne melawak ye walau baru 1st time jumpa.


Saya berurut disini. RM10 je utk 10 minit urutan
Murah-murah jugak. Cuba uolls tengok sini sexybysexy.blogspot.com
Nanti saya akan buat entry khas untuk item ini.

Muka bosan Amana bila jam menginjak jam 12.30 tghari. 2 jam bayangkan dia ikut mama dia. Nak tunjuk sangat da penat dia pakaikan cekak yang saya beli utk dia kat patung mickey tue.alahai anak mama ne

Ini goodies bag yang ditaja oleh BabyOrganic

Ini yang saya beli: Beg hijau tue sbg kenangan-kenangan(RM1.99), cekak (RM13), Body Butter Lemongrass(RM14.90) semuanya RM29.89. Masa ne semua cloth diapers dijual murah-murah saya tak beli sebab saya pun ada onlineshop cloth diapers sendiri . hehe


EVENT MALAM

 Kek nela yang dipotong oleh Dynaz & Puan Zatul Hijanah(Mami & Baby Magzine)


 Ambil gambar sebelum keluar rumah.
Abaikan segala yang bersepah di belakang kami

Sampai je Arief kena measure to make sure not exceed  39 inches
Saya ukur kat umah 34 inci tapi kat sini bila measure cuma 31 inci je

En. Papa yang very supportive  untuk bawa mama & anak-anak ke macam-macam event
Love U so much En.Papa

Light refreshment. Semua makan. Semua bangsa ada tau
Malay, Chinese, Indian & pagi tadi ada mat saleh (bukan mat saleh Sinar FM okayy)

Arief di workstation

Anak-anak yang menunggu jam 12.30 malam

Arief sempat lagi mengusik itu ini di Bling Luster

 Me & Kinna
Masa pagi Kinna tidak hadir sebab dia join event Nuffnang & Exora & dengar citer dapat RM700
Horeyyy..Eh..eh ..sapa yang menang ne? hihi

Hanz jadi MC malam itu

Dapat jugak saya spot kak dot.
Saya tak sangka Kak Dotty Putrajaya yang call saya untuk tempah bedung baby adalah Kak Dot yang sama untuk GCDC. Saya masih simpan no hp Kak Dotty yang tempah bedung baby tetiba nombor yang sama msg untuk maklumkan tentang GCDC. Keciknya duniakan Kak Dot?


Saya dapat luckydraw tau & Dynaz yang bagi hadiah. Tingginye dia..

Certificate Arief

Goodies bag yang saya dapat dengan RM20.
Berbaloi-baloi!! Ada lagi vocher dalam tue tau..


Event yang amat berjaya. Thumbs up utk kak dot, hanz and team. Lain kali ila akan cuba luangkan masa utk join event di Bling Luster lagi.

p/s: Adik saya siap wall to wall kat FB tanya kenapa saya pakai baju tidur bergambar dengan Dynas. Eh event ne party pyjamas hokay.. So ikutkan jelah dah tuan umah cakap gitu. Lagipun umah belakang Bling ne je. Habis event terus tido tak yah tukar2 baju lagi hehe. (Alah jeleskan i dapat amik gambar dengan Dynaz? kuang..kuang..*gelak menyakitkan ati*)oopsss hari ne i cuti.. itu yg sakan update gambar..pilih2 gambar pun amik masa jugak hehe.. nasib anak2 dah kenyang kat depan tv tue

12 comments:

Wansteddy Tales said...

Owh... tgh tgu entry pasal mewarna semalam ;) rugi sngt2 xdpt bual2 lama dgn Ila kat sana :(

Hanz Jamaludin said...

La..awat x kasi tahu...one of the participants? Hanz manalah tahu...should tegur me..i won't bite...hehehe...nxt time kalau berselisih bahu, tegur tau... :)

Thanks up-kan post ni...

Mommy Lyna said...

uhuhu

i was blur2 coz tak cam semua orang

Kinna pun take time nak cam walaupun dah 2-3 kali bejumpa ohohoho

AyuArjuna BiGoshh said...

wahhhhhhhhhhhhhhhhhhh besstttttttttttttttttttnya....................arief pun nampak enjoy :)

transformed housewife said...

bestnyer. rugi besar tak dpt pergi. huhu

No Lan said...

seronoknya dapat p sana kan..

Kzee said...

p mana ni lalinkkk...sy0k je kak tg0k gambaq hang taw...pyjamas lg..hehe.

Nur Sakinah Ahmad said...

wah..ni dah boleh jadi wartawan blog..lengkap laporan! ila, ada lg adiah yg ila menang, kak dot announce dlm emel..untungnya mama arief :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wanz:belum transfer gambar.rugi tau kita tak amik gambar sama2

hanz: ila tengok je hanz dari jauh hehe. i kan pemalu ..wakaka

mommy lyana: lepas ne ila & kinna sama2 akan join selalu.insya allah.umah kitaorg dekat sgt dgn bling hehe

ayu: arief mmg enjoy sokmo.. cukup makan, cukup manja ok je dia..

TH: lain kali kita join event sama2 nak?



Norhafiza: nanti ila g labuan ila jumpa kak no boleh ke?

Kz: i dengan dynaz mana lagi seksi time ne?? gerentila i kan? sbb i pakai baju tdo, dynaz tak..haha

kinna: hehe.alhamdulilah tapi rugi tak jawab soalan pertama masa malam tue.mcm terpingga2 je..lambat panas la katakan..haha..kalau hadiah special tue sampai ila tempek lagi sini ye

SAYS Singapore said...

Thanks for your entry! Hope you had fun! :D

adrianathani said...

Hehe...it was so nice meeting orang peramah mcm u! Hope you got a lot of good info that day :D

Tu la..I kena kempen dkt my uni ni..bila nak offer babywearing course niii...

Liza said...

Wah, bestnya Ia. Siap bergambar dgn Dynaz lagi. Liza tak pernah terjumpa blogger atau kwn2 online kat luar.... Susah nak cam.. Tp kalu jumpa u, off course kenal.