ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, April 1, 2018

Cuti sekolah penggal pertama 2018

  
Assalmualikum semua
Cuti sekolah penggal pertama tue korang kemana?
Saya tak keman-mana
Takde plan pun nak kemana
Pulak tue bebudak nie cuti disaat kritikal
Mak korang tengah sibuk dengan fail yang korang cuti kenapa? hahaha
 
Saya amik cuti nie hari terakhir
Hari Jumaat ke Khamis
Saya pun dah naik lupa
urat banyak putus haha
 
Amana Arief tak nak pergi nursey
Kalau dah 4 anak berkumpul kat rumah
hiruk pikuknya Allah je tahu
Sebelum amik cuti
saya siap bagitau Amana
Jaga semua adik-adik seminggu cuti nie kalau nak duduk rumah
mama nak buat fail
Kalau tak siap fail mama..mengangalah korang semua dalam rumah
Hahaha
Amana berjanji jaga adik-adik
Nanti fail mama siap sebelum kitaorg cuti mama bawak pegi IOI ye
 
Teberang je itu semua!
Saya jugak kena jadi referee
Adohaiii
Tapi sebab fail banyak dah siap..target tercapai
saya bawaklah jugak
Sehari je kan?
 
 
Sampai IOI bawak diorang makan eskrim Hagen Dazz dulu
Kemain suka bebudak makan eskrim
 
 
Sebab Amana kakak yang baik
Selalu tolong mama
Amana dapat satu pinggan eskrim
Lagipun Amana tak kisah kongsi
Dia awal-awal dah cop
"kakak kongsi dengan mama!"
 
 
  Yang lain amik sorang satu cup
Karang bergaduh mak korang pengsan
 
Macam biasa kalau pergi IOI bawak pergi Kidszoona
Entah apa yg diorang suka tah
Sama je
dah selalu pergi pun tak puas-puas main
 
Khairy Magic buat apa tue?
 
 Adam memang suka benda-benda mcm nie
Suka keta motor
 
Saya impress Adam dapat loloskan diri dengan kereta nie di celah-celah dinding
Dia undur pusing2 and adjust sendiri
 Alhamdulilah
Adam sihat dan normal
Syukur sangat
 
  
Nie kira benda baru jugak
 
 
Kalau anak-anak saya je dalam nie saya bagi diorang main
Tapi kalau dah ramai saya suruh keluar dari sini
Sebabnya leher Adam masih lembut
Kan ada kes..bebudak main lompat-lompat ada yg leher terseliuh ke patah
Tak sanggup risikokan anak-anak saya
 
 
Jadilah dapat keta pink kan Khairy?
 
Kat sini bole main pasir
Saya takkan beli benda nie kat rumah
Kalau sepah sapa yg kemas?
sapa yg membebel dan sakit hati lepas tue?
Mak diorangkan?
kiki
 
kat sini kena pakai stoking
Saya memang bawak dari rumah
tak kuasa nak beli kat sini
Membazir je
 
kemain ye Amana
Ken ajerit dengan saya terus bangun haha
Kang orang tak Nampak kena pijak baru tau
haishh
 
 Mula-mula Adam takut
Lama-lama dia suka 
Sekarang Adam kesayangan Amana
Khairy dah tolak tepi haha
 
Entah kenapa Arief nak amik gambar dengan menu
Ohh dia nak bagi tau lepas tue makan kat Ayam penyet pulak
mcm2 Arief nie 
Kan elok amik gambar gini
Peluk menu buat apa?
 
Tadi makan eskrim je
Pastu dah kelaparan semua termasuk emaknya
 
Adam minum susu jelah ye
Cian debab mama
 
Lepas makan nasi penyet ingatkan nak balik terus
DAnak-anak mintak pulak makan kudap-kudap
Mula-mula anak-anak nak auntie anne
Saya memang dah niat nak layan je apa kemahuan anak
Puaslah berjalan ronda nak makan apa lagi
Last-last kitaorag makan chuross
Sedap anak-anak suka
 
Siap pesan mama nati kita makan churros lagi ye
Gambar chuross takde sebab bateri habsi kiki
Tapi saya pun suka
teringat-ingta
next time kita carik churros ye anak-anak
 
Saya memang sentiasa niat kalau ada kelapangan masa&financial saya akan bawa anak-anak selalu makan luar
Waau anak-anak nie selalu buat saya naik angin tapi anak-anak nielah yang bersama-sama menempuh semua dugaan
Konsepnya marah-marah juga..sayang mesti ada
kannnn?
 
 
 
 

No comments: