ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, May 21, 2018

Bila mama memasak

 
 
Assalamualaikum semua
dah 6 hari puasa
ada yang dah ponteng ke?
haha
kalau yg dbenarkan tue takpe
yang saja2 ponteng tue kebenda pulak?
Nak naik van jenazah ke?
LALALALALA
 
Anak-anak suka main hp saya
paling geram hari nie saya jumpa hp saya bawah ampaian kain
adohai anak-anak
takpelah anak sendiri
sabarlah banyak2
 
 
saya nak delete gambar dalam hp
baru perasan banyaknye gambar makanan haha
bak kata ustaz ebit lew dalam entry saya sebelum nie
"Baru tahu sebab apa wanita suka upload makanan kat fb..yerlah sebab dia masak. Dia penat. Dia seronok. Tu jer...hee.."
 
Jomlah scroll gambar apa yg ada dalam hp saya
semua saya yang masak ye
bukan copet gambar orang lain ye
JOM SCROLLL
 
 
udang butter
 
 
kawan-kawan kat FB cakap udang nie kena goring dulu baru masuk dalam gravy butter nie
Tapi ada sekali tue bos saya belanja makan shell out kat opis mcm tak goreng pun udangnya
sedap je hahaha
 
Arief suka sangat.. dia makan bertambah
tak bercakap-cakap makan tau
tapi malas kopek udang
sayalah yang kopekkan
 
 
tenggiri masak sambal
 
mehoon  goreng 
khairy makan 2 pinggan
 
 sup sayaur
selalunya anak-anak makan dengan ayam goring atau ikan goreng
 
sambal udang
 
lemak pengaga campur labu
 
 
nasi goreng
kalau time bersahur tue
malas saya nak menumbuk bagai
saya beli je sambal melgo nie kat member saya
sebekas rm10 je
jadi bila saya nak buat nak goreng atau ikan bercili saya guna je nie
rasa macam kita sendiri menumbuk
dah homemade kan?
012-3694054 Linda
 
 
lemak kobis sedap kan?
 
sarapan nie
 
adam dah besar
dia pun nak makan sama-sama atas meja
 
nasi tomato
 
haaa ini spesial
telur ikan bercili
cilinya saya tumbuk sendiri sebab masa nie sambal melgo takde
telur ikan tue fresh sangat
yang suka telur ikan papa bebudak nie
saya dulu mana pernah makan
saya ras apernah sekali mak nak masak telur ikan cili api
hancur telur ikan dalam kuah tue haha
 
ayam bercili
 
asam pedas yummm
 
asam pedas tenggiri
sedap
sendiri masak sendiri puji
 
lauk biasa..sambal..ikan goring ..sayur berkuah utk anak-anak
 
sedapnyeeeee
ika terubuk sumbat
resepi mak saya
 
kari ikan merah  
sedapnya kari ikan
 
udang bakar
bakar atas pan je
 
sambal sotong
 
kari kicap ikan tongkol
 
sotong kicap
 
ikan bilis kentang bercili
 
kuwetiaw goreng
 
mak saya suka lauk nie
udang cili api campur pucuk paku
 
ayam bercili
 
 
aeh keluar lagi ikan cencaru sumbat nie
saya bakar atas tempat masak je
 
 
nasi lemak biasanya sarapan
 
sambal petai
udang galah lemak nenas..mak bagi rasanya
 
 
 
BLUEEKKKKK
UDAHLE SCROLL MAKANAN TUE
POSA KE TAK NIEEEEEE????
 

No comments: