ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, October 13, 2017

HAPPY BIRTHDAY TO ME SUWEET 37 :p

 
 
 
 
Alhamdulilah
hari ini hari jumaat adalah hari lahir saya yang ke 37:

#syukur Allah beri peluang diusia ini saya masih bernafas
#syukur allah beri izin adlan khairy masih bersama saya lagi
#syukur allah beri saya peluang jadi ibu pada 4 anak dalia amana, amirul arief, adlan khairy dan adam ziqri
#syukur  allah masih beri umur pada ibubapa saya  untuk beri sokongan pada saya supaya terus tabah hadapi perjuangan dan ujian dalam hidup
#syukur allah masih izinkan rumahtangga ini kekal

kalau dulu masa muda.. saya mesti akan kata ohhh di usia xx saya ada x rumah, x kereta...x moto...berapa orang anak..ada target untuk tambah property sekian sekian..

tapi sekarang usia dan Adlan Khairy merubah saya.. saya mula sibuk selesaikan hutang..alhamdulilah ptptn dah setel..credit card dah potong dua, kalau ikut hati memang  boleh kalau nak menambah property atau harta lagi tapi saya dah PENAT kecuali beli cash hahaha..mimpi di siang hari..

 kalau boleh nak  0 hutang.. tak nak memikirkan hal-hal hutang piutang lagi. umur makin 40 tapi dok tambah hutang.. lebih baikla selesaikan hutang yang ada.. umur makin dekat 63 (umur nabi muhammad wafat) kita patut lebih risau tentang hutang yang belum selesai. paling penting sampai ke umur kita ke 63? kalau kena panggil dulu.. menjawab kat akhirat tau... dulu bila sebut pasal hutang.. saya cuma fikir kalau saya meninggal dulu takpe anak-anak tak terbeban dengan hutang saya sebabnya hutang saya ada takaful etc etc etc.. tapi saya lupa tentang akhirat sana..apa saya nak menjawab dengan hutang yang penuh di bahu nie? takkan nak jawab kat Allah..takpe ada takaful etc etc etc... seram memikirkannya...

saya juga lebih banyak memikirkan bila saya boleh tunaikan haji tetapi masih ada 2 anak yg belum jejak ke tanah suci. sebagai ibu saya hendak berlaku adil. khairy dan amana telah saya bawa.. saya teringin juga ingin bawa adam dan arief...
 
kalau tengok akaun bank macam mustahil je..haha tapi bila kenangkan bawak khairy dulu lagila takde keja..takde gaji..sampai pulak..bak kata mak saya "tugas kita berdoa sahaja (disertai usaha) selain tue Allah akan aturkan" semoga allah mudahkan. insya allah





untuk hari lahir kali ini selepas bertangguh sekian lama. saya hadiahkan diri saya keperluan saya. handphone.  saya jarang saya beli handphone sebab handphone yang saya guna selalu nya menang dari contest. nowdays takde joint lagi. sekadar melepas gian joint yg mudah  adalah haha.. kali ini saya beli sebab tab samsung(hasil menang contest) 3 tahun yang lepas dah buat perangai.. asik tertutup sendiri.. gambar terpadam etcetc.. paling penting nak call mak pun susah.. bos call hp terus padam.. teruk sangat. alhamdulilah Allah beri peluang beli cash. saya beli nie RM1099..sekarang tak mo hutang TAPI tengok kat LAZADA RM899 ..tapi yang paling rugi..adik lelaki saya jual hp nie kat member dia rm600 je..grrrrrrrr .... adik saya dapat free sebab sambung kontrak talian tepon..



di hari lahir juga belikan sebentuk cincin untuk anak sulung saya..bukan utk saya tapi utk anak sulung ..tangan kanan yang banyak sangat membantu saya . kemain amana happy.. besday mak tapi dia yg dapat hadiah


saya pun tak sangka amana hadiahkan sesuatu di hari lahir saya..walaupun hadiah mcm kelakar. saya bahagia anak sulung ada niat nak gembirakan ibu nya
 dalam tue notepad dengan pen..amana cakap "mama kan suka menulissss"

khairy pulak dodoikan mama dia semalaman dengan lagu selamat hari jadi sampai dia sendiri tido
...
arief pulak "eh besday mama? alamak abang lupa beli hadiahla..nantila abang besarabang belikan emas..mama mesti suka kan?"

adam? cium mak dia duapuluh pat jam..penuh air liur kat muka mak nak oiii



alhamdulilah...ibu saya yang doakan saya di hari lahir saya..siap baca yassin khas untuk saya....tak taula kalau ada air yasin sekali hahahaha....ucapan besday adik beradik saya ..adik lelaki saya hanya sepatah sahaja wassup "ngah,happy besaday" tetapi ia tetap buat saya tersenyum dengan ingatan satu-satunya adik lelaki,  keletah dan ucapan hari lahir dari  anak-anak,  ucapan rakan-rakan di FB , ada yang wassup saya

alhamdulilah , syukur dan bahagia semuanya  penuh dengan doa dan kasih sayang . semoga doa yang diberi dimakbulkan di hari jumaat yang penuh barakah. amin.insya allah.


 

No comments: