ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, July 10, 2022

Boleh ke survive hidup dengan niaga online dan belajar agama?

Boleh ke survive meniaga supplemet makanan sunnah je?
Dahla korang tinggalkan gaji berbelas2 K.. then niaga supplement..belajar agama je..

Jawapan saya biasanya..

9 tahun yang lepas saya Ila Saleh dikurniakan anak sakit jantung. Saya cuti tanpa gaji tanpa pikir apa2 pun walau tahu di bahu saya ada hutang study, hutang kereta..
Tapi Allah tue Maha Baik ..
ALLAH yang mengaturkan saya meniaga supplement di Kokoadik Blogshop 
Dan kami survive sehingga habis cuti tanpa gaji
Dan paling tak sangka dengan niaga supplement tue saya boleh tunaikan nazar  umrah bawa anak saya yg  maslah jantung tue ke Mekah Madinah.
Sy bayar tambang saya dan anak juga deposit utk 5 org.
Almost 15K juga saya habiskan utk tunaikan nazar umrah dan tidak termasuk survive monthly expenses seperti saya kerja dulu.
10 tahun kerja tak pulak saya tunaikan umrah.
Eh meniaga dua tahun je sampai pulak sy tunaikan umrah..
Jadi saya kembali meniaga supplement..
Dulu saya niaga supplement saya survive..
Insya allah kali ini juga...

Belajar agama?
Dah 20 tahun saya kejar punch card. Kejar dunia..
Sejak umur 22 tahun saya kerja.
Sebelum tue sekolah matrix universiti pun belajar ilmu utk survive dunia.
Sekarang umur saya 42.
Rasullulah wafat umur 63.
Agak2la.. kalau saya mati awal atau sama umur mcm Rasullulah wafat..
Boleh ke saya jawab soalan2 kat kubur tue dengan keadaan 20 tahun saya kejar dunia?

Ini sayalah.. 
Orang lain mungkin mampu seimbang dua2nya..
Tapi saya nie tak mampu..
Saya nie lalai..leka.. tak reti manage masa dan mudah penat bila mcm2 urusan pejabat saya buat dari 9-5.. eh keluar rumah jam 7pagi  sampai rumah jam 7 mlm ye.. belum uruskan family lagi..
Sebab saya nie memang tak pandai manage masa..
Sy kejar dunia.. akhirat saya tertinggal sebab saya nie cepat penat..

Jadi cukuplah..
Kezaliman yg berlaku tue ada rahmat utk akhirat kami.
Itulah yg buat hati kami sejuk dan lebih reda.

Puas sudah 20 tahun  penat kerana dunia..
Yang berbaki nyawa nie biarlah penat kerana urusan akhirat pula..
Sekadar survive pun dah cukup..
Kalau lebih Allah beri kita terima dengan hati-hati..



Untuk order di wasup di link https://wa.me/c/601156896377

Untuk order di shoppe https://shope.ee/1pyAm2jc0m

No comments: