ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, February 6, 2011

JANGAN CIUM-CIUM NANTI KENA KAWIN!!!


Kejadian: Saya merajuk dengan En.Papa. Jadinya untuk memujuk En.Papa dok cuit-cuit muka saya. Sikit pun tak rapatkan muka.Saya yang menjuih-juihkan mulut dengan gaya mengejek.. Tiba-tiba je Amana melompat & jerit "JANGAN CIUM-CIUM; NANTI KENA KAWIN!!" 

Terdiam dan terkesima saya & En.Papa. Lepas tue kami tergelak-gelak dan bertanya "Siapa ajar Amana cakap macam tue. Amana menjawab dengan selamba "Cikgulah ajar". Fahamlah saya itu ayat yang cikgunya gunakan untuk mengelakkan anak murid dari melakukan perkara-perkara yang tak elok di tadika. Budak-budak zaman sekarang kan advance. Takut tengok macam-macam kat internet sekarang budak 5 tahun pun dah pandai dot dot dot...

p/s: Amana tayang botol air tue sebab Ucunya (adik bongsu saya) yang selalu jadi sekutunya belikan khas untuk Amana masuk tadika.Bertuah Amana semua makcik2 sayang padanya (eh macam tajuk lagu Camelia pulak)

5 comments:

Mama Zharfan said...

anak2 zmn IT ni sgt advanced heehhee

me dok umah jer weekend ni sbb Mr hubby kurang sihat--cirit2 ler plak

me dh click ur HB :)

ATikah Mustapa said...

hehheh...betul2..

tapi kan ada jugak yang terlampau advane..ada yg tnya saya soalan,,

kawin tu aper??

kekasih xleh panggil abg sayang..kena panggil awak saya sbb xkawin..

xke pelik??

kinna said...

pandai amana..hikhik...

firahadifa said...

ha... kan da kena sekolah ! .. heheheh cumel

AyuArjuna BiGoshh said...

comey...aaa jgn cium2..