ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, July 28, 2018

Bila dok hotel nak sembang apa?

Saya Free betul
Mehla sembang
Kalau kat rumah ada je benda saya nak buat
Sampai tak menang tangan
Dalam kepala dah beratur list nak buat apa
Kadang-kadang dah sampai malam list tak habis lagi
Nie dok kat hotel Nie
Dah puas bersenda gurau dengan budak-budak
Amana arief pun sibuk dgn Lego dan uno
Khairy mcm biasa melekat kat kaki mak dia sambil tgok tv
Adam keluar masuk almari..kejap lagi dia mesti nangis mintak selamatkan dia yg terperangkap dlm almari..kiki
 
Saja nak sembang ramai yg dah tau
Emas nie multi purpose
Boleh guna banyak kali untuk pelbagai urusan
Sebelum nie sy guna emas untuk bantu selesaikan hutang credit card dengan cepat
#done tebus
Pernah juga guna untuk persiapan masuk sekolah anak
#done tebus
Pernah juga guna untuk persiapan raya
#done tebus

Insya Allah masa terdekat guna untuk modal online business pula
Saya tak tahu orang lain
Tapi dengan emas Nie
-hutang lama selesai
-hutang baru tak ada
-hutang ar-rahnu dapat tebus sebab ditermination nak selesaikan hutang di Arrahnu memang kuat ..so pandailah akan "sorok" cash untuk tebus emas di ar-rahnu
-urusan yang memaksa kita ke arrahnu juga selesai
 
Tak perlu emas banyak-banyak sangat pun
Cukuplah setakat boleh rolling/fungsikan untuk  pelbagai urusan
Tapi kalau yg mampu serba serbi tue terpulanglah nak simpan emas banyak-banyak dari melabur kat skim cepat kaya AKA kayap
Tapi ZAKAT jangan dilupa
EMAS ADALAH SAVING&PENGHAPUS HUTANG
SUHAILA SALEH
DEALER PUBLIC GOLD
PG00097831
www.wasap.my/60173201998
Pajak kejap je
Lepas tue tebus
Masa nie nak beli baju sekolah anak kot haha
Duit cash terawang-awang
So pegi pajak emas.. dapat duit kejap
Masa duit yang kat awangan tue dah terhempas ke lantai
Pg tebus emas balik
Itulah namanya "gadaian/pajakan/cagaran"
paham?
 
Jangan malulah nak pegi arrahnu AKA mengadai
korang buat loan kat bank tue ada ke harta?
Pinjam kosong je kan?
 
Oarang yang pegi pajak gadai nie ada harta..emas tue..
cuma sayang nak dijual
tak meminjam kosong
meminjam berharta kekdahnya haha
 
 
 
buah hati mama
makin bijak
makin nakal
makin manja
 
abangnya dahlah kurus
awak tue adam dahle demok
sabar ye arief dukung adam 
mak cakap adam nie betul-betul ikut muka saya
alhamdulilah
penyejuk hati mama
selalu saya peluk adam kuat-kuat
supaya dia rasa saya sayang sangat kat dia
saya tak nak dia ada rasa sezarah pun yang saya tak sayang dia
berdosa rasa bila dulu saya cakap "saya tak nak mengandung.saya tak sedia.saya tak nak baby"
sebabnya saya masih trauma dengan semua yg saya lalui masa mengandung, lahirkan dan selepas khairy lahir
lagipun saya nak focus khairy je
tapi Allah lebih tahu kenapa Adam hadir dalam hidup saya
Sekarang Adam kesayangan semua tau
 
adalah si kecik tue fikir
entah benda nakal apa lagi dia nak buat
 
 magic khairy
tetap magic sampai bila-bila
 
arief yang buat
 
Dalam banyak-banyak anak..
yang Nie selalu buat saya naik angin..
Tak dia mengacau adik-beradik
Dia mengacau benda yg elok jd rosak
Eh mcm2 lah.....
Kadang2 rasa bersalah jugak..
Lego je ubatnya
dia boleh hadap berjam2 benda Nie
Mcm2 benda yg dia bentukkan
Kadang jadi bangunan..kadang jadi kenderaan
Dia campur2 lego2 yg lama dan baru
Mcm2 binaan..
Takpelah buatlah
Nanti mama belikan banyak2
Arief baik sangat kalau berdua
Maksudnya dia dengan saya je..takde anak-anak lain
dah banyak kali kalau berdua dengan saya dia mendengar kata
bila ramai-ramai tue yg tak boleh control
Trip saya ke Penang follow Public Gold  tue dia sangat baik
Eh lupa pulak saya tak buat entry Trip Public Gold Tour tue lagi haha
 
 
 
Si Magic dan si debab!
 
Saya tak mandi pun tapi saya pulak yang lencun
 
 

No comments: