ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, October 27, 2014

Legoland: Lencun Habis!



ENTRY LEGOLAND

 Hai kakak dugong.. Kamu main sensorang je ke? Mana adik2 dugong yang lain?

Kat waterpark masa kitaorang paling banyak habis. Separuh hari kat sini. Kami  kena bayar RM10 walau kami dah ada tiket free utk all park  hasil menang contest. Nak tau kenapa kena bayar RM10? Untuk bayaran waterproff disposal diapers hihi. Tapi saya memang dah bawak cloth diapers utk Khairy.. Dari zaman Arief dulu kalau anak-anak mandi saya pakaikan cloth diapers yang luar tue..

 Terik uools! Memang heaven berendam.. Macam BADAKKKK....

 Takde orang kan? Yahoooo

 Comel adik nie.. Suka betul main dgn Khairy.. 
Sibuk dia tolak Khairy ke sana sini.. Amana & Arief dah lesap

Korang tak payah susah payah bel pelampung macam tue.. Sebenarnya tak boleh bawak masuk dalam waterpark Legoland tau.. Ini pun banyak kali staff kat situ tegur. Saya biarkan kejap lepas tue simpan.. Diorang suruh pakai jaket yang Legoland sediakan..Ok I followwwww

 Alolo homeynye anak mama dgn beruang kutub tueee


 Ini dekat bahagian atas waterpark
 Korang boleh sewa khemah nie.. Saya tak tau berapa..sebab tak nak sewa haha
Amboi budak tenit.. tak panas ke jalan tanpa selipar?

Dia bukan peduli.. Puas hati dapat jalan kat Legoland ye dik?

Besar dah Khairy.. Alhamdulilah..

 Mana awak tak besar kan? Makanan sentiasa di tangan hihi

Duduk pulak.. i is penat tau..leguh betis kecik i

Bekalan2 yang mama bawak untuk saya.. Mama risau saya kurus haha..

 Alamak demoknye tangan mama..

 Korang perasan tak staff Legoland tue? Sebenarnya dia asik kacau Khairy.. Dia asik pancut air tuju kat Khairy.. Arief sempat belajar cara pancut air guna jari.. sampai hari nie asik buat dalam bilik air.. tensen nengoknya haha

 Tue tengah ajar Ariefla tue.haha

Mama, nak tidoooooooooooooooo

MY DARLING!!!
Kuat bergaduh dua orang nie.. Kadang2 baik jugak.. Semoga mereka saling menjaga antara satu sama lain nanti.. Bila kita dah kawin kita akan lebih menghargai adik-beradik.kenangan masa kecil selalu muncul semula. Bahagianya masa tue sedangkan bukanlah hidup mewah. Harap2 anak-anak akan rasa yang sama macam saya rasa bila dewasa.. Selalu rasa rindukan adik-beradik saya.. Adik-beradik nie tiada galang ganti..

 Okey cukup pun 
DARLING-DARLING-DARLING MAMA!!

Amana dah besar. Kadang2 dihimpit rasa bersalah sebab pada dialah saya harap membantu saya buat macam-macam keja.. Saya pun nak suruh Arief buat macam2 jugak.. Mana boleh anak perempuan sahaja dibeban macam2 tugasan. Anak lelaki tak disuruh buat apa2? Saya tak nak dengar menantu saya komplen ANAK LELAKI SAYA TAK RETI MEMBANTU URUSAN RUMAHTANGGA.. ada jugak kena lepuk nanti.. Bukan lepuk menantu..lepuk anak sendirilah.

 alolo happynya dia

haiii pegang2 pampes kenapa? Adoiii ini yang seram nie.. Nasiblah toilet dekat .Nasibla orang tak ramai.. Syukurrr sangat.Masuk toilet boleh pilih toilet mana nak masuk haha.. Boleh pulak Khairy berak 2 kali kat Legoland nie? Selalu berak sehari sekali je :p Pitam mama nak..

 Mama cepatla.. Adik geli nieee


 Sayangnyeeeeee mama kat Khairy tau

Datang Legoland macam nak balik kampung. Yela anak dah 3..kena bawak baju lebih sebab dah tahu diorang akan mandi & akan tukar baju lepas mandi. Baju mandi lain..baju tukar lain..baju masa nak datang pun lain kan? Belum campur baju mak bapak.. Setiap orang 3 pasang baju.. Maksudnya setiap sorang 6 helai baju.. Cer darab 5 orang.. Dah 15 baju.. Lum campur baju yg secret-secret.. Lum campur towel tau.. Haiyaaaaaaa..Matikkk...Nasib tak patah stroller haha.. Tikar tue saya bawak.. takdenye sewa2..

TIP : KALAU KORANG TAKDE BAJU MANDI.. KORANG BAWAK JE BAJU JENIS JERSI.. PINJAM JELAH JERSI HUSBAND KORANG. JANGAN PAKAI TSHIRT JENIS  COTTAN SEBAB NANTI BANYAK PERMAINAN AIR KORANG TAK DAPAT MAIN.. MCM GELONGSOR AIR YANG TINGGI2 TUE NANTI KORANG TAK DAPAT MAIN  MACAM SAYA!! FRUSTTTT..

 ada lagi entry ye.. sabar menanti..hadoiii bila nak abis entry LEGOLAND nie?






No comments: