ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, May 28, 2014

MAMA KHAIRY TERKINI@ BESDAY AISYA SOFEA. Kurus tak saya ?

 Assalamualaikum semua, sayalah Aisya Sofea.. Saya anak buah pada mama Khairy.. Mummy saya adik bongsu mama Khairy..Kiranya saya ne cousin Khairylah..Kami sama umur tapi saya tua 2 bulan dari Khairy..Nanti saya & Khairy masuk darjah satu sama2..kiki

 Hai member2 semua.. ne full gambar saya.. from top to toe.. haha kaki nampak sikit je.. kurus ke gemuk? kadang rasa kurus.. kadang rasa gemuk haha.. Tapi seluar jeans tue saya jumpa dalam baju2 lama.. kiranya dah kurusla bila muat baju lama haha.. manalah tak kurus kalau banyak cubaan dan dugaan..kalau gemuk jugak memangggggggggggggla .... saya akan ingat 2013-2014 ada tahun dugaan&cabaran dalam kehidupan saya.. bukan setakat anak tak sihat rupanya pelbagai cubaan yang ada.. bak orang kata sudah jatuh ditimpa tangga.. bawah tangga kena berak dengan ayam pulak :( bak kata astro pulak "MACAM-MACAM ADA!!"  sampai bila2 saya takkan lupa.. moga 2015 ada sinar yang sangat cerah utk saya & anak2...

 alahai besaday girl tdolah pulak.. mama ngah lum beli hadiah utk ecah lagi.. 
nanti mama ngah carik ye.. mama ngah sempat buat mee goreng and hot dog je utk besday ecah..

 bila tgok ne nyesal tak makan.. masa majlis sibuk berborak..
 makannye tidak haha..
tengok gambar meleleh pulak air liur nie..

 nie anak buah saya dari adik ketiga.. Qaseh Iman Alesya.. sian  Qaseh ..nanti bila besar mintak mama beli chop ye.. jenuh nak tulis nama sendiri kat buku sekolah nanti..belum nama bapak lagi kiki..

 Mak saya yang sangat saya sayang.. tak pernah berenti bagi saya semangat.. percayalah takde kasih yang kekal kecuali kasih ibu.. love u till jannah mak.. nanti moga2 kita jumpa di sana.. insya allah..

BFF saya.. Linda..  macam anak panda je Khaiy dengan auntie Linda..  glamer PANDA sekarang nie kan? muahaha..dunia nie bulat je kan.. Dulu BFF saya nie keja dengan saya kat opis. tiap kali pregnant dia yang jaga saya.. pastikan saya makan.. pastikan saya cukup semuanya.. tapi sekarang dia keja pulak satu opis dengan adik bongsu saya.. mummy birthday girl ne.. dia pulak dok "menjaga" adik saya.. itulah Allah nie atur sesuatu kita pun tak tahu kan ..Berserah jelah padaNya.. kalau kita tak pernah niat jahat pada orang insya Allah sentiasa kita dijaga & dipelihara.. diberi petunjuk..

 eh mana kek?

 Taraaaaaaaaaaaaa.. sedap keke nie tau.. dengarnya harga pun murah..
 beli dgn anak kawan mak.. biasalah mak memang banyak contac haha..

 Khairy & Mak long tersayang

 Gambar bersepah2.. janji korang dapat tengok camana majlis birthday yg cute miut ne hehe

 Nak rasa puting susu ecah boleh? kejap je.. Ecah pun tido. Khairy punya dah hilangla..
Mak saya puas betulkan pacifier tue si Khairy pulak berusaha cabut dari mulut Ecah..


Me with my lovely Khairy.. mama akan pastikan Khairy membesar dengan sihat.. Khairy akan jalani hidup macam kanak2 lain.. ramai lagi yg diduga lebih teruk.. tapi mama diorang semua tabah.. mama pun akan tabah untuk Khairy. sekurang2nya Khairy mampu ke sana-sini dengan mama.. hari ini Allah duga kita.. duga mama.. tapi Allah akan balas semua nie dengan lebih luas rahmatnya kalau mama redakan? Mama masih berdiri nie pun sebab Khairy, abang & kakak.. Takkan putus asa.. takkan mengalah.. Dugaan yang Allah beri pada kesihatan Khairy  mama terima.. tapi dugaan yang lain tue  mama masih cuba pujuk diri terima.. takkan selama-lamanya kita akan jadi pihak teraniya..pihak yang tak mengerti dan tak tahu apa2.. sentiasa merasa semua orang di sekeliling kita baik dan jujur.. tapi takpe.. Allah tue kan ada..  hijab tue Allah akan buka di satu masa tanpa sesiapa pun dapat tahan.. masa Allah buka semua takde siapa yang dapat halang..Moga mama & anak2 sentiasa dilundungi dari perkara yg buruk2.. AMIN..


2 comments:

Mama Zharfan said...

nampak meriah bdaynya :)RV tu nampaj sgt sedap..terliur plak heheh

norhidana miswan said...

mmg nampak kurus.... makin selim melim