ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, April 5, 2015

Bonding Time Dengan Amana Pulak :)

 okey mari kita masukkan isi kandungan cerita :) 
haha  ada ke yg scroll entry lama semula
saya terus-terang dgn arief.. "now mama bawak kakak pulak jalan.. kan mama dah bawak abang naik keta batman?"
so dia takle merempan sangat... 
saya nie tetiba bawak amana jalan sebab budak nie dah pandai ngadu dengan nenek dia..
pandai ngadu nak beli apa..barang apa yang dia dah habis..barang apa yang dah tak muat... eh pandai ye saiko mak dia.. kalau mintak dengan mak ..mak buat tak tau... kalau mintak dengan nenek.. mak seram sikit...  mak takut nenek belikan dulu so kelamkabut belikan ..kiki

tapi ketika entry ini ditype..nenek dah masukan duit utk belikan barang2 amana
hadoilah hai...


 
 mesti uools cakap.. apa kejalah tunjuk resit bagai..
ini adalah resit pertama saya kena GST ye? 
hari nie saya keluar berjalan dengan Amana 
saya nak kira berapa banyak GST yang kena tau!!
boleh sesiapa jawab.. sebagai pengguna saya nak claim balik GST nie kat sapa?
kengkonon kalau pengilang ..pengilang claim kat peniaga.. peniaga A ke peniaga B..
 so sila jawab pengguna nak claim kat sapa? kitaran tue terhenti kat pengguna kan?


 
 beli baju sekolah & kain sekolah Amana..
tetiba Amana jerit "NOVEL MAMA!!"
Dalia Zarief.. nama Amana dengan Arief kan?
haha... bila ye nak me"novel" semula?

 
 "Mama buku auntie Linda!!"
Melin Melinda tue buku my BFF
sayalah yg "meracun" dia buat buku dulu
kitaorang nie memang gini.. asal boleh tambah income je.. nak try..
kihkihkih.. semangat nak tambah income kan?
lagipun kengkonon idea penuh nie satu kepala..
nak le keluarkan haha

 
 blander saya dah hancur..
ohhh cukup sakit hati sebab saya tak boleh masak mcm2 lauk dgn cepat
kalau cili giling okla boleh beli tapi kalau masak asam pedas bagai..
letih i menumbuk kunyit bawang bagai tau
dekat kaki pulak si khairy dah tarik2 kain..
ohhh sory buang masa i tau...
 
 comel jugak blander nie.. dah guna sekali .. buat cili boh untuk stok seminggu..ngeee
cili giling yang instat for me.. tak sedap.. tak memenuhi citarasa mak yang hebat memasak!!
bluwekkk
 
 GST kedua
saya siap tanya.. kalau GST camana harga?
"lagi murah kak.. tak sampai RM131 dalam RM120++"
rasa nak lempang.. tak tau nak lempang sapa haha
 
 sebenarnya plan nak pegi JUsco Cheras Selatan
sekali tersesat.. WASE tue lambat betul bagi arahan..kiki.. WASE yang salah ye
so terus masuk Putrajaya & pegi Alamanda
Amana tido sepanjang jalan..
bangun2 mintak eskrim kegemaran dia nie :)

 
 Baru jalan sikit dah bising lapar...
so masuk Noodle Cafe
Ada cop halal kat depan kedai ye
 
 satu mama
satu anak
senang je nak buat iced blandedkan? 
okey nanti kita buat guna blander baru..
balander baru ada dua bekas blend..

 
 setakat makan meggi..mama pun boleh buat :)
 
 makan kuewtiaw... hurmm ok sedang2 ..sedap jugak ..haha..dah lapor
makan sini pun ada GST ye.. leti gue nak snap pic makan GST
 
 dah naik rege ye kengkawan
harga lama dalam RM12++ utk 6 ketul
harga baru amik ko RM14.50!!
bagitau saya nak claim GST nie kat sapa?
ini untuk khairy sebenaranya
tapi pastinya khairy makan sikit je
tapi yang banyaknye....khairy sapu krim donot kat muka buat masker haha
 
 belikan arief botol air transformers
kita nie jadi mak tetap ingat anak2 yang lain
walau harga RM5 haha
arief dapat botol air transformers macam dapat kereta kihkih
punya kuat dia peluk saya :) gembira yang amat
now pagi2 letih layan "mama buat air ribena dalam botol transformers"
 
 saya memang dah lama nak try FCC punya makeup
tetiba ternampak FCC makeup
terus beli..
dah guna... ok.. BB Cream tue wangi..sedap
boleh jual nie haha

 
 saya suka betul guna brush "the bodyshop"
saya suka brush yg lebih tebal... tapi takde penutup.. rasanya macam  tak hygine takde penutup
so saya beli yang nie..

banyak lagi resit...
resit yang ada GST
malas nak layan
tak kuasa nk campur semua GST yg saya kena dlm satu hari

yang pasti syukur Allah bagi saya duit untuk gembirakan anak-anak walau tak keja
Allah bagi duit utk saya bayar GST.. cukai yang menzalimi rakyat..

nak mintak hak kita pada manusia memang susah
hak sebagai isteri
hak sebagai suami
hak sebagai ibubapa
hak sebagai anak
hak sebagai rakyat

sekarang bukan zaman Rasulluhah S.A.W
sekarang bukan zaman Khulafak Ar Rashidin
bukan zamannya yang orang takut akhirat
orang lebih takut tak cukup duit .. so sebelum tak cukup duit..songlap duit orang lain dulu aka rakyat
sekarang zaman orang zalim penuh satu alam
so apa nak buat ek?

so mintak la hak pada Allah
memang mudah
memang senang
Allah suka pada hambanya yang meminta
mintaklah ye...






 

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ila,
waaaaaaaaaaaaaaaa
wordless sunday yer ??? he3