ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, December 20, 2010

CITIBANK-LATE CHARGE REVERSAL

KLIK GAMBAR UNTUK LEBIH JELAS


Saya dengan sukanya iklankan diri saya sebagai pembayar credit card yang berjaya. Saya tak pernah lewat dari tarikh sepatutnya. Saya juga penyokong konsep go green. mmm..Apa kena mengena go green dgn credit card ne..lebih-lebih lagi citibank? Pernah sekali citibank lancarkan 500 point percuma jika pelanggan citibank enrool e-statement. Dengan kata lain anda tidak akan dapat statement by pos. Anda perlu buka e-stement yang akan diremind setiap bulan menerusi emel. Saya join!!  Tapi saya amat jarang bukak e-stetment itu kerana saya akan bayar credit card setiap kali dapat gaji. Sudah pasti saya takkan terlewat dan pastinya takkan kena late charge fee!!

Tiba-tiba saya terajin buka website citibank untuk tengok statement. Saya rasa amat pelik kenapa saya kena LATECHARGE FEE SEBANYAK RM50!! Adusssssss.. rugi ne RM50 boleh dapat sehelai baju  saya dan 2 keping cloth diapers tau!!  Saya terus call centre citybank.. Dan apa yang saya dapat?? LATE CHARGE FEE REVERSAL!! Kenapa saya dapat? Sebabnya dari rekod saya memang pembayar yang baik. dan bulan itu jugak sebenarnya saya telah bayar melebihi ribu2 lemon dari minimum fee cuma saya bayar partial by partial...

Tapi kenapa saya kena late charge fee sebanyak RM50?? Sebabnya bulan tue saya "ter"belanja banyak tapi saya bayar dengan amount yang sama ketika saya "ter"belanja sikit..hehe.. Ala kata mudah saya bayar kurang dari minimum payment...tue yang kena late charge fee bukan sebab saya lewat.. Sungguh2 saya tak perasan saya bayar kurang..Itulah akibatnya berbelanja tapi lupa nak bayar dengan penuh..

Kalau kawan-kawan mengalami nasib yang sama call je center citibank dan cuba tanya boleh tak dapat late charge revesal ne.. plus uolls memang pembayar yang baik, berdedekasi, bla..bla..bla..

p/s: "ter" digunakan untuk perbuatan yang tidak disengajakan...kuag..kuang..





3 comments:

Liza said...

liza tak tau bab2 kredit card ni sbb xpenah ada.. :)

Nur Sakinah Ahmad said...

saya pon tak penah ada kredit kad..ila, nti kinah bayar duit pyjamas..lupa sudah... :p

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Liza: Tak payahla ada kalau tak penah ada ..haha...

Kina:Puan Lowyer tak yahla ada CC..ok.ila buleh tunggu